عنوان خدمت :ارزشیابی بخش های آموزشی دستیار دانشگاه های علوم پزشکی
شناسه خدمت: ۱۸۰۴۱۰۲۵۰۰۰
نوع خدمت : خدمت به شهروندان (G2C)
شرح خدمت :
ارزیابی درونی و بیرونی فعالیت های آموزشی مراکز آموزشی درمانی به منظور حفظ و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به فراگیران و بیماران.
اعتبار بخشی به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت، محور بودن بیمار و بهبود ایمنی بیمار و کارکنان تاکید دارد.
در واقع مي توان گفت اعتباربخشي فرآیندی است که در آن یک گروه یا سازمان از طریق ارزیابی بیمارستان، اعتبار و رسمیت آن را به منظور توانایی در ارائه خدمات درماني تاييد ميكند. تيم اعتباربخشي با استفاده از استانداردهای مرتبط، بیمارستان را مورد ارزیابی قرار داده و پس از تجزیه و تحلیل یافته ها، درجه انطباق و پیروی از استانداردها را به بيمارستان اعلام مي دارند. اعتباربخشي با یک ارزیابی درونی یا خود ارزیابی از سازمان (بیمارستان) شروع میشود؛ بعد از آن ارزیابی خارجی به وسیله یک تیم از گروه های مختلف درماني و مديريتي از كليه بخشهاي باليني و اداري بيمارستان انجام می گیرد.
کارشناسان EDU مراکز آموزشی درمانی و معاونین آموزشی مراکز آموزشی درمانی از سامانه اعتباربخشي بيمارستانهاي آموزشي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با آدرسhttps://saja.behdasht.gov.ir/ استفاده می کنند.
نام کاربری و پسوردبرای کارشناس EDC دانشگاه و واحدهای زیرمجموعه تعریف شده است.
مسئول ارائه خدمت :
حامد رزاق پور
مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد
شرح وظایف: نظارت بر اجرای فرایند اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی درمانی
شماره تماس : 5-33336001 داخلی: 2532
زهرا خالقی
رشته تحصیلی : مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
شماره تماس : 5-33336001 داخلی: 2532
************************************************
آدرس: بلوار شهید باهنر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین، معاونت آموزشی، مدیریت مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
قوانین و مقررات خدمت: استانداردهای ارسالی وزارت متبوع، اسناد بالادستی کشوری و وزارتی
دریافت فایل
مدت زمان انجام خدمت: ارزیابی درونی به صورت مستمر و ارزیابی بیرونی در بازه زمانی اعلامی توسط وزارت متبوع
8 تا 14 روزهای اداری
هزینه ارائه خدمت(ریال): ندارد
نمودار گردش کار: دریافت نمودار
نحوه دسترسی به خدمت :
![](/_douranportal/images/icons/internet.png)
سوالات متداول :
1. فرایند اعتباربخشی آموزشی مراکز اموزشی درمانی چگونه است؟
اعتباربخشی آموزشی مراکز اموزشی درمانی فرایندی دائمی به منظور حفظ و ارتقای کیفیت آموزش ارائه شده است که می توان آن را به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم نمود. فرایند درونی اعتباربخشی به طور پیوسته توسط تیم آموزش مراکز انجام می گردد و در عین حال، وزارت متبوع در بازه های زمانی خاصی نسبت به ارزیابی بیرونی اقدام می نماید.
2. مستندات اعتباربخشی آموزشی مراکز اموزشی درمانی چیست؟
به واسطه اهمیت و حساسیت آموزش در مراکز آموزشی و درمانی و بالین بیمار؛ فرایندهای مربوطه می بایست به طور مستمر ارزیابی شوند؛ اما به طور مشخص در ارزیابی بیرونی، مستندات استانداردهای مد نظر وزارت متبوع که به موسسه ابلاغ می گردند، بیش از سایر فرایندها مورد توجه قرار می گیرند. سایر فرایندها در قالب اعتباربخشی های دیگر همچون اعتباربخشی درمانی مراکز قابل بررسی هستند.
3. اعتباربخشی آموزشی مراکز اموزشی درمانی در چه زمانی انجام می شود؟
همان طور که گفته شد، خودارزیابی درونی فرایندی پیوسته و دائمی می باشد؛ اما ارزیابی بیرونی بر اساس سیاست های وزارت متبوع و امتیازات مکتسبه مراکزدر دوره قبل، انجام می گردد.
4. قوانین حاکم بر اعتباربخشی آموزشی مراکز اموزشی درمانی کدام است؟
بر اساس استانداردهای مد نظر وزارت متبوع جهت اعتباربخشی؛ قوانین، آییننامهها، شیوه نامه ها، دستورالعملهای بالادستی و موسسه ای مد نظر می باشند.