• time : 12:13
  • Date : Sun Sep 11, 2022
  • news code : 17595
کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
بهتر است برای حمل وسایل در پیاده روی، از كوله پشتی استفاده شود

اعظم شهبازخانیها، کارشناس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، توصیه کرد: برای حمل وسایل در پیاده روی، از کوله پشتی استفاده شود، آن گونه که کوله پشتی، بطور کامل، روی دوش قرار گیرد. وی افزود که در غیر این صورت، بهتر است که از ساک های چرخ دار که تحمل این مسافت را داشته باشند، استفاده شود.

این کارشناس توصیه کرد: فرد، حداقل وسایل مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشد؛ در صورت امکان، وزن کوله پشتی را به حداقل برساند تا به عضلات شانه و کمرش فشار وارد نشود و هنگام حمل کوله پشتی، مناسب ترین حالت را به خود گرفته و شانه ها در راستای بدن قرار گیرد.

 

جنس کوله پشتی، سبک

وی با اذعان به اینکه در حالت طبیعی، کوله پشتی پس از آویزان کردن، باید حدود سه سانتیمتر بالاتر از خط گودی کمر قرار گیرد و بهتر است جنس کوله پشتی، از نوع سبک باشد تا باعث ایجاد اضافه وزن نشود؛ گفت: فرد، استراحت های کوتاه مدت بین مسیر پیاده روی را در نظر داشته باشد و هنگام پیاده روی، حالت بدن را حفظ کند؛ یعنی: پشت صاف، شکم را کمي داخل کشيده و دست ها را در جهت مخالف يکديگر به جلو و عقب حرکت دهد.

به گفته این کارشناس بهداشتی، فرد دارای کوله پشتی، بیش ازحد به خود فشار نياود؛ با سرعتي حرکت کند که هنگام راه رفتن، به راحتی بتواند حرف بزند و یا هنگام بلند کردن بار و کوله پشتی، تا حد ممکن آن را به خود نزدیک کند و با زانوهای خمیده، کمر مستقیم و عضلات شکم محکم، بار را بلند کند تا آسیبی به عضلات وارد نشود. وی ادامه داد: هنگام بلند کردن بار، کمر را به اطراف نچرخاند؛ هرگز فراتر از توانایی خود باری را بلند نکند و برای حمل بارهای سنگین، از دیگران کمک بگیرد.

 

نحوه چیدمان وسایل و بستن کوله پشتی

کارشناس آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین تصریح کرد که کوله پشتی مناسب، کوله هایی است که متناسب با قد فرد باشد؛ وزن مناسبی داشته باشد؛ دارای دو بند برای تنظیم کوله بر روی شانه ها باشد؛ یک بند برای بستن دور کمر و یک بند برای بستن دور قفسه سینه داشته باشد.

این کارشناس گفت: فرد، کلیه وسایل لازم را داخل کوله پشتی قرار دهد، سپس اقدام به بستن کوله پشتی کند و البته وسایلی را که در طول روز به آن ها احتیاج ندارد، مانند: پتوی مسافرتی، در قسمت پایین کوله قرار دهد و وسایلی که مکرر از آن ها استفاده می شود، در قسمت بالایی کوله باشد.

شهبازخانیها، در مورد چیدمان وسایل بر مبنای وزن کوله پشتی؛ گفت: وسایل سبک در پایین کوله، وسایل سنگین در وسط بخش داخلی کوله( نزدیک به ستون فقرات)، وسایل سبک در کنار وسایل سنگین در قسمت خارجی کوله و در نهایت وسایل نیمه سنگین در بالای کوله قرار گیرد.

 

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.8.0
    V6.1.8.0