عنوان زیرخدمت : رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی
شناسنامه خدمت: ( ۱۶۰۶۱۰۱۲۱۰۳)
(مشاهده فرم شناسنامه خدمت)
توافق نامه سطح خدمت
نوع خدمت :خدمت به شهروندان (G2C)
شرح خدمت :
ابتدا با مراجعه شاکی به میز خدمت شکایت توسط کارشناس ثبت گردیده وشماره ثبت به شاکی داده می شود و زمان مورد نظر جهت بررسی شکایت به شاکی گفته شده و در مرحله بعدی شکایت به رئیس اداره نظارت و کارشناسان مربوطه ارجاع داده شده و در انتها با پیگیری های کارشناس میز خدمت جوابیه شکایت به شاکی داده شده .
و همینطور شاکی می تواند با تماس با سامانه 190 وزارت شکایت خود را توسط اپراتور وزارت ثبت نموده و با ارجاع شکایت به معاونت درمان پیگیری های لازم از جانب کارشناس سامانه 190 و میز خدمت از کارشناسان مرتبط انجام گردیده جوابیه شکایت آماده گردیده و در سامانه 190 گذاشته شده و چون شاکی دسترسی به جوابیه شکایت ندارد توسط کارشناس میز خدمت جوابیه به شاکی گفته شده است.
رسید زمان دار : عدم مصداق
مراجعین اداره نظارت بر دو گونه اند .
الف) متقاضیان خدمت که درخواست خود را بطور کتبی(شکایت) به دبیرخانه معاونت تقدیم کرده و بعد از بررسی شکایت پاسخ شفاهی یا کتبی یا ارجاع به نظام پزشکی کمتر از 20 روز به شاکی ارائه میشود .
ب) افراد یا موسسات متخلف که به تخلف آنها رسیدگی و برای تذکر یا اخذ تعهد یا اجراع به مراجع قضایی به معاونت احضار میشوند . (بصورت غیر الکترونیکی)
مسئول ارائه خدمت :
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
مرضیه احمدی
کارشناس میزخدمت
0281-33662091
آدرس: بلوار میرداماد ( غیاث آباد) – ابتدای خیابان مفتح – ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه
مستندات مورد نیاز برای خدمت :
شاکی باید تمام مدارک و مستندات موجود در پرونده که قصور یا خطای پزشکی را اثبات میکند جهت ضمیمه شکایت به همراه خود داشته باشد.
مدت زمان انجام خدمت : بر اساس نوع شکایت زمان متغیر بوده ولی کمتر از 20 روز پاسخ داده میشود.
ساعات ارائه خدمت :ساعات اداری کلیه ایام هفته
هزینههای مورد نیاز جهت اخذ خدمت: رایگان
دسترسی به خدمت:
درخواست خدمت: حضوری- الکترونیکی(فرم ثبت شکایت در پورتال معاونت و سامانه تلفنی 190)
ارائه خدمت: حضوری – الکترونیکی (فرم ثبت شکایت در پورتال معاونت و سامانه تلفنی 190)
آدرس الکترونیکی خدمت: فرم ثبت شکایت
مشاهده فرم پیگیری شکایت
پرسش های متداول :
- در صورت شکایت از عدم تشخیص پزشک چه اقدامی لازم است؟ بیمار به نظام پزشکی ارجاع داده می شود.
- آیا از طرف معاونت درمان در صورت بروز مشکل جهت بیماران تذکر و یا ارجاع به مراکز قانونی صورت میگیرد؟ بله- در صورت محرز بودن خطا به بیمارستان یا فرد خاطی تذکر داده میشود و در صورت نیاز به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
سوالات بیشتر
نمودار گردش کار :
دریافت نمودار گردش کار شکایت از مراکز بستری
دریافت نمودار گردش کار شکایت از مراکز سرپایی