ردیف |
خدمت |
زیرخدمت |
نحوه ی ارائه |
راهنمای استفاده از خدمت |
اطلاعات تکمیلی |
FAQ
سوالات متداول
|
SLA
بیانیه سطح توافق خدمت
|
شماره تماس و نام واحد پاسخگوی خدمت
(پیش شماره 028)
33336001 الی 5
|
رسید زمان دار |
آدرس
خدمت
الکترونیکی
|
۱ |
اعتبارسنجی موسسات سلامت
(16061012000)
|
اعتباربخشی موسسات سلامت (16061012000) |
ترکیبی
|
اعتباربخشی معیاری جهت ارزیابی بیمارستانهای دولتی و غیردولتی به منظور بالا بردن کیفیت ارائه خدمت و کسب درجه اعتباربخشی میباشد. که تمامی این اقدامات با هماهنگی مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی انجام می گیرد .
پیرو برنامه ریزی وزارت بهداشت و درمان آموزش علوم پزشکی اعتبار بخشی جامع مراکز درمانی هر دوسال یک بار جهت اخذ گواهینامه انجام می گردد.
|
|
1- اعتبار سنجی جامع چند سال یکبار انجام می گیرد؟
2 سال یکبار انجام می گیرد
2- ارزیابی ادواری چه زمانی انجام می گیرد؟
در فاصله 2 سال انجام می گیرد
3- اعلام زمان اعتبار بخشی جامع به مراکز چگونه هست؟ زمان اعتبار بخشی توسط وزارت خانه و با چک لیستی که وزارت اعلام می کند انجام می گردد
|
|
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد،
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
ناهید ملک نیازی
کارشناس مسئول نظارت و اعتباربخشی
33681160
|
سامانه |
|
رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی |
ترکیبی |
در ابتدا با مراجعه شاکی به میز خدمت شکایت توسط کارشناس ثبت گردیده وشماره ثبت به شاکی داده می شود و زمان مورد نظر جهت بررسی شکایت به شاکی گفته شده و در مرحله بعدی شکایت به رئیس اداره نظارت و کارشناسان مربوطه ارجاع داده شده و در انتها با پیگیری های کارشناس میز خدمت جوابیه شکایت به شاکی داده شده .
و همینطور شاکی می تواند با تماس با سامانه 190 وزارت شکایت خود را توسط اپراتور وزارت ثبت نموده و با ارجاع شکایت به معاونت درمان پیگیری های لازم از جانب کارشناس سامانه 190 و میز خدمت از کارشناسان مرتبط انجام گردیده جوابیه شکایت آماده گردیده و در سامانه 190 گذاشته شده و چون شاکی دسترسی به جوابیه شکایت ندارد توسط کارشناس میز خدمت جوابیه به شاکی گفته شده است.
مشاهده
|
|
- در صورت شکایت از عدم تشخیص پزشک چه اقدامی لازم است؟ بیمار به نظام پزشکی ارجاع داده می شود.
- آیا از طرف معاونت درمان در صورت بروز مشکل جهت بیماران تذکر و یا ارجاع به مراکز قانونی صورت میگیرد؟ بله- در صورت محرز بودن خطا به بیمارستان یا فرد خاطی تذکر داده میشود و در صورت نیاز به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
|
|
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
مرضیه احمدی
کارشناس میزخدمت
33662091
|
عدم مصداق |
|
2 |
ارائه پروانه فعالیت موسسات سلامت
(16061013000)
|
صدور پروانه فعالیت موسسات پزشکی (16061013100) |
ترکیبی |
فرآیند صدور پروانه موسسات درمانی دارای 2 فصل عمده با اخذ مدارک متفاوت می باشد که شامل :
صدور موافقت اصولی
صدور پروانه های قانونی
|
|
1- چه اشخاصی می توانند موسس مراکز باشند؟
در بسیاری از مراکز یک پزشک می تواند موسس باشد و در سایر مراکز طبق آیین نامه متخصص یا کارشناس مربوطه باید به عنوان موسس باشد.
2- در یک موسسه حقیقی چند نفر می توانند عضو باشند؟
محدودیتی برای عضویت افراد در یک موسسه وجود ندارد اما جهت تاسیس باید نصف به اضافه یک نفر از متقاضیان دارای مدرک مرتبط با گروههای پزشکی و پیراپزشکی از لیسانس به بالا با عضویت یک پزشک و یا متخصص / کارشناس مربوطه باشند.
3-هر فرد چند مرکز / موسسه می تواند داشته باشد؟ کلیه متقاضیان دارای شرایط در کل کشور تنها می توانند حداکثر در دو مرکز / موسسه عضویت داشته باشند یک مرکز به صورت حقیقی و یک مرکز به صورت حقوقی
|
|
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
ابوالفضل بهرامی بایه، کارشناس صدور پروانه ها
شماره: 02833681160
داخلی 2
و 33678983
|
سامانه |
|
تمدید پروانه فعالیت موسسات پزشکی (16061013100) |
ترکیبی |
با توجه به تاریخ اعتبار پروانه های موسسات پزشکی منطبق بر مدارک و شرایط متقاضیان، پس از اتمام تاریخ اعتبار پروانه موسسه، ادامه ارائه خدمات به صورت قانونی منوط به تمدید اعتبار پروانه است. در غیر اینصورت هرگونه فعالیت پس از خاتمه اعتبار غیرقانونی تلقی می شود. |
|
|
|
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
ابوالفضل بهرامی بایه، کارشناس صدور پروانه ها
شماره: 02833681160
داخلی 2
و 33678983
|
سامانه |
|
ابطال پروانه موسسات پزشکی ( 16061013102) |
ترکیبی |
در صورت درخواست متقاضی جهت تعطیلی موسسه و یا عدم رعایت قوانین و مقررات لازم ( طبق دستور مرجع قضایی) توسط مراکز، پروانه موسسه باطل میگردد.
|
|
|
|
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
ابوالفضل بهرامی بایه، کارشناس صدور پروانه ها
شماره: 02833681160
داخلی 2
و 33678983
|
سامانه |
|
اصلاح پروانه فعالیت موسسات سلامت (16061013103) |
ترکیبی |
در صورت وجود هرگونه تغییری در پروانه ثبت شده یک موسسه، پس از ارسال شرح درخواست توسط متقاضی در صورت عدم منع قانونی، تغییرات مورد نظر(تغییر آدرس، تغییر نام، تغییر ساعات فعالیت و ...) اعمال و پروانه اصلاح میگردد. |
|
|
|
دکتر حبیب اله شجاعی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
ابوالفضل بهرامی بایه، کارشناس صدور پروانه ها
شماره: 02833681160
داخلی 2
و 33678983
|
سامانه |
|
3 |
ارائه خدمات مرتبط با طرح مشمولین قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان
(16061014000)
|
تخصیص مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (16061014100) |
ترکیبی
|
این خدمت کشوری می باشد و توسط کارشناسان وزارت بهداشت درمان انجام می پذیرد.
توزیع نیروهای تخصصی متعهد خدمت در دانشگاه نیز بر اساس دستور العمل توزيع كه به توشيح مقام عالي وزارت رسيده، برحسب اعلام نیاز، اولویتبندی اولیه و تعداد نیروهای تخصیص یافته صورت میپذیرد. دانشگاه مجاز به توزیع پزشکان متخصص معرفی شده در مراکز مورد نیاز خود برحسب اولویتهای در نظر گرفته شده میباشد.
|
|
|
|
کارشناسان وزارت بهداشت درمان |
عدم مصداق |
|
صدور گواهی پایان طرح مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (16061014101) |
ترکیبی
|
مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان(طرح)، پس از انجام خدمات قانونی و اتمام دوره طرح ، گواهی پایان طرح دریافت می نمایند.
توزیع نیروهای تخصصی متعهد خدمت در دانشگاه نیز بر اساس دستور العمل توزيع و برحسب اعلام نیاز، اولویتبندی اولیه و تعداد نیروهای تخصیص یافته صورت میپذیرد. پس از انجام دوره قانونی تعهدات، پزشک متخصص با مرکز محل خدمت تسویه کرده و پایان کار ایشان به معاونت توسعه اعلام می شود.
|
|
|
|
دکتر مجید ستوده
مدیر امور بیماریها،
خاطره بیگی
کارشناس توزیع نیروهای تخصصی
33676464
|
حضوری یا تلفنی |
|
صدور معرفی نامه در توزیع پزشکان
( ۱۶۰۳۱۰۱۴۱۰۲)
|
ترکیبی |
توزیع نیروهای تخصصی متعهد خدمت در دانشگاه نیز بر اساس دستور العمل توزيع و برحسب اعلام نیاز، اولویتبندی اولیه و تعداد نیروهای تخصیص یافته صورت میپذیرد. پس از اخذ مدارک لازم و تعیین محل نسبت به صدور معرفی نامه پزشک اقدام خواهد شد. |
|
|
|
دکتر مجید ستوده
مدیر امور بیماریها،
خاطره بیگی
کارشناس توزیع نیروهای تخصصی
33676464
|
حضوری یا تلفنی |
|
صدور گواهی معافیت مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (16061014103) |
ترکیبی
|
ثبت نام مشمولين غيرپزشك و غيردندانپزشك عمومي طرح قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان جهت اعزام به انجام خدمات و نيز تداوم خدمت كليه فارغ التحصيلان دانشگاه هاي دولتي و آزاد سراسر كشور در رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي و رشته هاي وابسته در مقاطع كارداني و بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از طريق اين سايت به صورت غيرحضوري و اينترنتي انجام مي گيرد. |
|
|
|
آرزو مردانی
33373348 |
سامانه |
|
4
|
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی (16042573000) |
ارائه خدمات درمانی بستری
16032573106
|
حضوری |
مراجعه بیمار به بیمارستان ها و ارزیابی بیمار توسط پزشک و اجرای پلن درمانی توسط کادر درمان و ثبت نتیجه درمان در سامانه و پیگیری های پس از درمان
نتایج خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیک نمربوط به هر بیمار در پرونده بیمار در سیستم his جهت مشاهده تیم درمان بارگزاری می گردد .
نتیجه درمان بیمار اعم از ترخیص، ترخیص با بهبودی نسبی،فوت در سیستم his درج می گردد
ارائه خدمات درمانی بستری مرکز آموزشی درمانی قدس به صورت شبانه روزی جهت کودکان و بزرگسالان فقط گوش و حلق و بینی صورت می گیرد
|
|
پذیرش بیمارستان بوعلی سینا (سایت بیمارستان بوعلی سینا )
پذیرش بیمارستان شهیدرجایی (مشاهده صفحه در سایت بیمارستان)
خدمت بستری بیمارستان قدس
خدمت بستری بیمارستان ولایت
خدمت بستری بیمارستان کوثر
پذیرش و بستری بیمارستان 22 بهمن
خدمت بستری بیمارستان شفا
بستری بیمارستان امیرالمومنین
بیمارستان شهدا
|
|
دکتر حبیب اله شجایی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
33678983
|
کد پذیرش در برنامه HIs بیمارستان ثبت میشود |
|
ارائه خدمات درمانی سرپایی
16022573105
|
ترکیبی |
ویزیت بیماران در جمعیت تحت پوشش دسترسی به سامانه ثبت از طریق شبکه داخلی وزارت بهداشت.
درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان به صورت صبح وعصر ) کلینیک ویژه ( آماده ارائه خدمات درمانی سرپایی ) ویزیت بیماران می باشد . نوبت دهی به دو صورت تلفنی و حضوری و با ارائه کد ملی امکان پذیر می باشد که پس از انجام نوبت دهی در واحد پذیرش نوبن بیمار ثبت و تایید می شود و هزینه مربط به خدمت از طریق POS به حساب درآمد بیمارستان واریز و در نهایت توسط پزشک انتخاب شده ویزیت صورت می گیرد
|
|
نوبت دهی آن لاین درمانگاه های استان
کلینیک ویژه بیمارستان بوعلی سینا ( داخلی و قلب)
کلینیک ویژه بیمارستان کودکان قدس (کودکان)
کلینیک ویژه بیمارستان شهیدرجایی (ارتپدی)
کلینیک ویژه بیمارستان کوثر (زنان و زایمان)
کلینیک ویژه ولایت ( جراحی عفونی و داخلی)
پذیرش و بستری بیمارستان 22 بهمن
خدمت سرپایی بیمارستان قدس
خدمت سرپایی بیمارستان ولایت
خدمت سرپایی بیمارستان کوثر
خدمت سرپایی بیمارستان امیرالمومنین
خدمت سرپایی بیمارستان شهید رجایی
خدمت سرپایی بیمارستان بوعلی سینا
خدمت سرپایی بیمارستان شفا
بیمارستان شهدا
|
|
دکتر مجید ستوده
مدیر امور بیماریها،
زهرا سادات مقتدوی
33676464
|
پیامک |
|
ارائه خدمات تصویربرداری
16022573109
|
حضوری |
واحد تصویربرداری دستگاههای مختلف ثابت و پرتابل تصویربرداری و سونوگرافی به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمات به بیماران سرپایی و بستری می باشد. نوبت دهی با دستور پزشک معالج و به صورت حضوری و با ارائه کد ملی امکان پذیر می باشد که پس از انجام ثبت اطلاعات و پذیرش تصویربرداری مورد نیاز صورت می گیرد. هزینه مربط به خدمت از طریق POS به حساب درآمد بیمارستان واریز می شود . |
|
تصویربرداری بیمارستان شهید رجایی
تصویربرداری بیمارستان کوثر
تصویربرداری بیمارستان ولایت
تصویربرداری بیمارستان 22 بهمن
تصویربرداری بیمارستان شهدای آبیک
خدمت تصویر برداری بیمارستان قدس
خدمت تصویربرداری بیمارستان امیرالمومنین
خدمت تصویر برداری بیمارستان بوعلی سینا
خدمت تصویربرداری بیمارستان شفا
بیمارستان شهدا
|
|
دکتر حبیب اله شجایی نژاد
مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی درمان
حامد افشار
کارشناس رادیولوژی
33678983
|
کد پذیرش در برنامه HIs بیمارستان ثبت میشود |
|
ارائه خدمات آزمایشگاهی
16022573108
|
حضوری |
واحد آزمایشگاه بیمارستان با دستگاه های مختلف آزمایشگاهی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به بیماران و مراجعین به مرکز می باشد . حضور بیمار و با ارائه کد ملی الزامی بوده که پس از انجام پذیرش در واحد پذیرش آزمایشگاه و پرداخت هزینه ، از بیمار نمونه آزمایش مورد درخواست تهیه و گزارش آن پس از انجام مراحل آزمایشگاهی به بیمار تحویل می شود . |
|
آزمایشگاه بیمارستان بوعلی سینا
آزمایشگاه بیمارستان شهیدرجایی (بیمارستان شهید رجایی)
آزمایشگاه بیمارستان کوثر (معرفی خدمت)
آزمایشگاه بیمارستان ولایت (معرفی خدمت )
آزمایشگاه بیمارستان 22 بهمن (مشاهده سایت بیمارستان)
آزمایشگاه بیمارستان شهدای آبیک
آزمایشگاه بیمارستان قدس
آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین
خدمت آزمایشگاه بیمارستان بوعلی سینا
بیمارستان شهدا
|
|
دکتر امیر فرزام
رییس امور آزمایشگاه ها
امیر میرزایی
کارشناس امور آزمایشگاه ها
33670042
|
کد پذیرش در برنامه HIs بیمارستان ثبت میشود |
|
5 |
ارائه خدمات استحقاق درمان
16062574000
|
|
حضوری |
ارائه خدمت استحقاق درمان جهت پذیرش با تعرفه های بیمه ای بیماران سرپایی و بستری مراجعه کننده به این مرکز به صورت شبانه روزی با ارائه کد ملی صورت می گیرد . |
|
درصورت عدم استحقاق بیمار چه اقدامی صورت میگیرد؟
بیمار جهت اصلاح وضعیت به سازمان بیمه گر خود مراجعه نماید یا بصورت آزاد صورت می پذیرد.
|
|
سجاد بحری
در واحد معاونت درمان
مشاهده اطلاعات مسئول استحقاق درمان بیمارستان ها در صفحه خدمت بستری و پذیرش
33675399
|
عدم مصداق |
|
6 |
اعلام ولادت به سازمان ثبت احوال کشور
10031019101
|
الکترونیکی
(درون سازمانی)
|
|
ثبت اطلاعات - بررسی روند مراقبت های هنگام تولد پس و ترخیص نوزادان داخل و خارج بیمارستانی در سامانه ایمان دسترسی از طریق شبکه وزارت بهداشت |
|
ولادت و مرگ بیمارستان بوعلی سینا
ولادت و مرگ بیمارستان شهید رجایی
ولادت و مرگ بیمارستان شفا
ولادت و مرگ بیمارستان امیرالمومنین
خدمت مرگ بیمارستان 22 بهمن
خدمت ولادت و مرگ بیمارستان قدس
خدمت ولادت و مرگ بیمارستان ولایت
خدمت ولادت و مرگ بیمارستان شهدا
خدمت ولادت و مرگ بیمارستان کوثر
|
|
دکتر مجید ستوده
مدیر امور بیماریها،
نسیم فیروزی
کارشناس مسئول سلامت نوزادان
33686203
|
|
|
7 |
اعلام موارد مرگ به سازمان ثبت احوال کشور
10031019100
|
الکترونیکی |
|
نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ
صدور گواهی فوت
ثبت اطلاعات متوفیان در سامانه ثبت و طبقه بندی علل مرگ بر اساس گواهی فوت، جوار دفن و سایر فرم های مرتبط
پس از احراز هويت و معاينه جسد و بررسي مدارك باليني
|
|
|
دکتر مجید ستوده
مدیر امور بیماریها،
مهندس مهدی زینالی
کارشناس امور اداری
33672782
|
|
|