• time : 14:25
  • Date : Tue Sep 20, 2022
  • news code : 17779
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
با سرمایه¬گذاری در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، به نتایج مطلوب¬تری دست خواهیم یافت

کمیته دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین، روز 23 شهریور 1401، به ریاست دکتر عبدالله دیدبان، رییس دانشگاه برگزار شد. در این نشست، دکتر دیدبان تصریح کرد که با سرمایه­گذاری در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، به نتایج مطلوب­تری دست خواهیم یافت. وی افزود: با این سرمایه­گذاری، می توان میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر، که در حال حاضر، علت اصلی مرگ و میر در جوامع امروزی است را کاهش داد.

 

همکاری همه سازمان ها در اجرا

دکتر جلال رحمانی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دبیر کمیته نیز به همکاری همه سازمان ها در اجرای "سند ملی و استانی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط" با توجه به هدف تشکیل کمیته و وضعیت موجود بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.

برگزاری نشست های کارگروه سلامت و امنیت غذایی، با اولویت طرح بیماری های غیرواگیر، از مصوبات این کمیته بود. همچنین، ارسال اطلاعات بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت به معاونت بهداشت به منظور تکمیل اطلاعات بیماران در پرونده الکترونیک سلامت و طراحی سامانه­ای با همکاری گروه رایانه دانشگاه و بیمه ها و نظام پزشکی برای ایجاد ارتباط بهتر میان اطلاعات مراجعه کنندگان به مراکز مختلف درمانی، به تصویب رسید.

با توجه به اهمیت آموزش و اطلاع­رسانی در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، تشکیل کارگروه روابط عمومی و اطلاع­رسانی و انعقاد تفاهم­نامه با سازمان ها و مراکز مختلف به منظور پوشش بیشتر و بهتر افراد جامعه، از مصوبات دیگر این نشست بود.

دکتر مهدی مدرسی، مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ نمایندگان بیمه سلامت استان، معاونت درمان تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی شهرستان­های قزوین، آبیک، البرز، تاکستان و بویین زهرا، در این نشست حضور داشتند.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.8.0
    V6.1.8.0