ic.pngعنوان خدمت: صدور پروانه بهداشتی ساخت فرآورده های آرایشی و بهداشتی

ic.pngشناسه خدمت: 16061654106

ic.pngشناسنامه خدمت: مشاهده

ic.pngتوافق نامه خدمت: مشاهده

ic.pngنوع خدمت : ترکیبی

G2C - G2G

ic.pngشرح خدمت: صدور پروانه بهداشتی ساخت فرآورده های آرایشی و بهداشتی

پس از ارائه مدارک مرتبط با صدور پروانه بهداشتی ساخت فرآورده های آرایشی و بهداشتی مطابق چک لیست در سایت معاونت غذا ودارو وثبت درخواست در دبیرخانه ، پرونده صدور پروانه مزبور به کارشناس مربوطه ارجاع شده وکارشناس پرونده بررسی تکمیل مدارک مطابق چک لیست را انجام میدهد که در صورت نقص به متقاضی اعلام تانسبت به رفع آن اقدام نماید و از طرفی موضوع محصول تحت بررسی به آزمایشگاه کنترل حوزه معاونت غذا ودارو گزارش داده می شود تا در صورت صلاحدید آزمایشگاه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه واحد تولیدی بازدید گردد و به موازات این روند بررسی فرمولاسیون توسط کارشناس پرونده انجام می گیرد و در جلسه پیش کمیته ساخت که با حضور کارشناسان اداره نظارت تشکیل می گردد موضوع درخواست متقاضی و فرمولاسیون و ویژگیهای فرآورده مورد بررسی قرار میگرید که در صورت عدم انطباق و یا نقص به متقاضی تذکر داده شده تا موضوع نقص را مرتفع نماید و در صورت کامل بودن پرونده و نداشتن نقص فرم سه برگی درخواست پروانه متقاضی جهت بررسی و تایید توانایی و امکانات آزمایشگاه واحد تولیدی به آزمایشگاه کنترل استان ارجاع میگردد و آزمایشگاه پس از بررسی وضعیت آزمایشگاه کنترل کیفی شرکت درصورت تایید ، موافقت خود را با صدورپروانه ساخت اعلام نموده و فرم سه برگی مجددا به اداره نظارت عودت میگردد.

پس از دریافت فرم سه برگی پروانه ساخت تایید شده از طرف آزمایشگاه و در صورت نداشتن نقص مدارک از طرف متقاضی ، پرونده صدور پروانه ساخت در کمیته نهایی حوزه معاونت غذا  ودارو که هر هفته یکبار تشکیل می گردد و کمیته مرکب از معاون غذا ودارو/ مدیر اداره نظارت برموادغذایی و بهداشتی/ مدیر آزمایشگاه کنترل موادغذایی و بهداشتی/ عضو هیئت علمی / کارشناس تخصصی اداره تشکیل و بررسی نهایی صورت میگیرد که در صورت تایید ، پرونده به کارشناس ارائه شده تا ایشان به نوبت پرونده های موجود نسبت به دریافت شماره پروانه ساخت از اداره صدور پروانه ها و تایپ پروانه و فرمولاسیون اقدام نماید و پروانه پس از تایپ جهت بررسی بعدی به رئیس اداره و سپس به مدیر اداره ارجاع شده و در صورت تایید نهایی توسط مدیر اداره ، جهت امضاء به معاون غذا و دارو ارجاع می گردد و پروانه ساخت درنهایت تایید و امضاء شده و پس از درج شماره در دبیرخانه معاونت توسط کارشناس مربوطه به درقبال در یافت رسید به متقاضی ارائه می گردد و رونوشتی از پروانه ساخت به سازمان غذا ودارو و شبکه های تحت پوشش واحد تولیدی و آزمایشگاه کنترل و سازمان غذا و دارو نیز ارائه می گردد.

ic.pngمسئول ارائه خدمت:

مهندس مریم نصیری

کارشناس مواد غذایی وبهداشتی

کلیه پرسنل شاغل در اداره نظارت برمواد آرایشی و بهداشتی

آدرس : قزوین - بلوار آزادگان (غیاث آباد) - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه -معاونت غذا و دارو - طبقه همکف - راهرو شماره دو - سمت چپ - اداره نظارت بر مواد بهداشتی و آرایشی

تلفن : 5-33672784-028

ic.pngمدارک مورد نیاز:

درخواست کتبی

تصور کد ثبت منبع

تکمیل فرم سه برگی

کد GTIN

تصویر برابر اصل نام تجاری نهایی

فیش هزینه به همراه فرم 258

طرح برچسب با مهرو امضا مسئول فنی و مدیر عامل

تصویر کارت فعالیت مسئول فنی

قرارداد آزمایشگاه همکار جهت انجام آزمون های تخصصی

تصویر نتایج آزمایشگاه همکار

اصل پروانه ساخت قبلی  ( در صورت تمدید) 

تعهد نامه صحت مندرجات برچسب

ic.pngقوانین و مقررات خدمت:  

- سایت استانداردهای ملی ایران به نشانی http://standard.isiri.gov.ir/

- سایت سازمان غذا و دارو ایران https://www.fda.gov.ir/

- سایت Cosing اتحادیه اروپا به آدرس  www. Ec.earopa .eu

ic.pngمتوسط زمان ارائه خدمت: 30 روز کاری

ic.pngساعات ارائه خدمت: ساعات اداری

ic.pngتعداد بار مراجعه حضوری: 2 بار

ارائه مدارک اولیه

تحویل گرفتن پروانه ی ساخت 

ic.pngهزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان:  هزینه براساس دستورالعمل هیات وزیران مندرج در فرم اطلاعات خدمت/زیرخدمت جهت ارائه روی پایگاه اطلاع‌رسانی دستگاه درج شده است.

در سایت ttac.ir

صدور: 2820000  ریال

تمدید یا اصلاح : 840000 ریال

بازدید تمدید : 840000 ریال

بازدید نمونه برداری: 1500000  یا 3000000 ریال 


ic.pngسوالات متداول:

- فرم سه برگی پروانه ساخت به چه صورت تکمیل می گردد.؟ براساس نام شیمیایی مواد اولیه با درج درصد خلوص و بصورت تایپ شده ، از درصد بالا به پایین به ترتیب درج گردد.


- INCI NAME هرماده اولیه از کجا استخراج می شود و چیست؟ از منبع COSING  که بصورت آنلاین از مسیر google قابل دریافت میباشد.


- نام شیمیایی هرماده اولیه چیست و از کجا میتوان بدست آورد؟ از منابع علمی موجود نظیر FOOD CHEMIVAL یا استاندارد های ملی و بین المللی و یا از منبع   COSING


- زمان صدور پروانه ساخت چقدر طول می کشد؟ صدور پروانه ها بصورت نوبتی  و به ترتیب در حال انجام است و با توجه به ازدحام درخواست ها و پرونده های ورودی ، درصورت کامل بودن پرونده و نداشتن هرنوع نواقص بطور میانگین یکماه طول می کشد 
- علامت تجاری محصول از کجا وبه چه صورت میتوان دریافت کرد؟ از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، ثبت علامت تجاری بصورت الکترونیکی و براساس دستورالعمل راهنمای مندرج در سامانه آن سازمان قابل انجام است.
- کد GTIN از کجا میتوان اخذ نمود؟ از شرکت های واسط صادر کننده  کد که نام و آدرس این شرکت ها از سازمان صنعت ، معدن و تجارت قابل دستیابی است ، میتوان انجام داد.
- شماره استاندارد ویژگیهای محصول مورد نظر چیست؟ برای هر محصول ویژگی خاصی تعریف شده که ویژگی محصول مورد نظر در استاندارد با شماره خاصی در سامانه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران موجود و قابل استفاده است و صفحه سوم فرم سه برگی بطور معمول باید منطبق با ویژگیهای استاندارد مربوطه و همچنین ضوابط و مقرارت ملی و بهداشتی وزارت بهداشت باشد.
مقالات و مستندات علمی مورد ادعا را از به چه صورت میتوان بدست آورد؟ از مقالات علمی و تحقیقاتی انجام شده در دنیا که بطور معمول پتنت شده باشد.
 

MSDS  ماده اولیه مصرفی را ازکجا میتوان بدست آورد؟ از تولید کننده مواد اولیه باید دریافت و ارائه گردد.
 

برگ آنالیز ماده اولیه مصرفی را ازکجا میتوان بدست آورد؟ از تولید کننده مواد اولیه باید دریافت و ارائه گردد.
دسترسی به خدمت: ارائه مدارک ، رفع نواقص و دریافت پروانه ساخت صادره بصورت فیزیکی و حضوری می باشد.
 

ic.pngنمودار گردش کار :

دریافت نمودار

ic.pngنحوه دسترسی به خدمت : 

ترکیبی

       

6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0