• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ 
selectedimage
در شهرستان قزوین برای بیش از 6 هزار فرد 80 ساله و بالاتر، واكسن كرونا تزریق شد

منیره السادات سجادی، راهبر سامانه یکپارچه «سیب» مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا برای گروه های سنی 80 ساله و بالاتر در شهرستان، گفت: 10 هزار و 146 فرد، تحت پوشش این مرحله بودند که با وجود فراخوان و تماس گرفتن با آنان، فقط شش هزار و 147 تَن مراجعه کردند و تزریق واکسن کرونا برای آنان انجام شد.

وی با بیان اینکه، تمایل نداشتن برخی از شهروندان به تزریق واکسن کرونا و دسترسی نداشتن به شماره تماس این گروه سنی، دلایل مراجعه نکردن سه هزار و 999 فرد بالای 80 ساله و بالاتر بود؛ گفت: برای افرادی که مراجعه کرده اند، با توجه به نوع واکسنی که در زمان مراجعه آنان در شهرستان موجود بود؛ چهار هزار و 777 دوز واکسن سینوفارم، هزار و 34 دوز واکسن آسترازنکا و 336 دوز واکسن اسپوتنیک تزریق شد. وی پوشش این گروه جمعیتی در شهرستان قزوین را 60 درصد اعلام کرد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: واکسیناسیون در شش مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید 19،  سه پایگاه بیمارستانی و 14 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی انجام شد. وی ادامه داد که مراقبان سلامت با دعوت از جمعیت مورد هدف، از طریق تماس تلفنی یا پیامک به استناد درگاه salamat.gov.ir  نسبت به فراخوان گروه های مورد هدف اقدام می کنند.

سجادی یادآور شد که به محض دریافت محموله های واکسن کرونا، برای گروه های سنی 75 سال به بالا، فراخوان و تزریق واکسن کووید 19 در دستور کار قرار می گیرد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0