• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ 
selectedimage
برگزاری سلسله نشست های معاونت تحقیقات و فناوری با گروه ‌های آموزشی بیمارستان ‌ها

 

دکتر مهدی رنجبران، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی قزوین از برگزاری سلسله نشست های معاونت تحقیقات و  فناوری با گروه‌ های آموزشی بیمارستان‌ ها خبر داد.

دکتر رنجبران ضمن اشاره به آغاز این نشست ها در ابتدای مهرماه و پایان آن در هفته اول آبان 1400، افزود: این نشست ها با هدف بررسی چالش‌ ها و مشکلات، درباره فعالیت‌ های پژوهشی و فناورانه اعضای هیأت علمی بالینی دانشگاه برگزار شد. وی افزود که در نشست های مذکور، دکتر سیدمهدی میرهاشمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، به ضرورت نقش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ ها در فرآیند توسعه علمی و پویایی محیط‌ های آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و آن را انکارناپذیر توصیف کرد.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه گفت: چگونگی ایجاد ارتباط بیشتر و موثرتر به منظور تسریع در تبدیل ایده‌ ها و عناوین تحقیقاتی به مقالات علمی و محصولات فناورانه، از دیگر موضوعاتی بودند که در این نشست ها مطرح شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: واحدهای توسعه تحقیقات بالینی هر بیمارستان، نقش بسیار موثر و مهمی در ارتباط با تحقیقات بالینی و حوزه های مختلف پژوهش دارند. وی ادامه داد که البته در حال حاضر، تنها مراکز آموزشی و درمانی قدس و کوثر دارای واحدهای توسعه تحقیقات بالینی مصوب هستند.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در طی این نشست ها، مراکز آموزشی و درمانی 22 بهمن، بوعلی سینا و ولایت نیز ترغیب به ایجاد این واحدها شدند. وی اضافه کرد که در حال حاضر، مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینا با اختصاص فضا و امکانات لازم، در این مسیر پیش قدم شده است.

گفتنی است، این نشست ها با حضور دکتر سیدمهدی میرهاشمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر مهدی رنجبران، مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه، دکتر اردشیر علی زاده شهریور، مسئول واحد ثبت بیماری ها و پیامد های سلامت، و دکتر سولماز فرخ زاد، مسئول برنامه ثبت سرطان در دیدار با اعضای هیأت علمی گروه ‌های آموزشی قلب و نورولوژی مرکز آموزشی و درمانی بوعلی‌سینا، گروه زنان مرکز آموزشی و درمانی کوثر، گروه روانپزشکی مرکز آموزشی و درمانی ۲۲ بهمن، گروه اطفال و ENT مرکز آموزشی و درمانی قدس و گروه های بیهوشی، داخلی و جراحی مرکز آموزشی و درمانی ولایت به صورت جداگانه در سالن جلسات مراکز مربوطه برگزار شدند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0