• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ 
  • کد خبر : ۱۳۵۵۹
روزه داران، برای تزریق واكسن كرونا، باید مواردی را رعایت كنند

دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین، در مورد نکاتی که باید در ماه مبارک رمضان برای تزریق واکسن کرونا توسط روزه داران رعایت شود، گفت: تزریق واکسن کرونا در این ماه هیچ ممنوعیتی ندارد و احتمال بروز برخی عوارض ناشی از واکسیناسیون مانند، اُفت فشار خون، تب و سردردهای مختصری وجود دارد. وی افزود که برای پیشگیری از هرگونه عارضه ای، بهتر است که روزه داران مواردی را رعایت کنند.

به گفته این مقام مسؤول، روزه داران از مصرف غذاهایی نظیر: غذای پُر چرب و شور و پُر ادویه، در وعده سحری، افطار و شام پرهبر کند؛ زیرا این نوع غذاها علاوه بر اینکه ایجاد تشنگی می کند، موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می شود و عملکرد طبیعی بدن را مختل می کند. وی ادامه داد که روزه داران در خوردن مواد قندی و شیرینی جات، مانند: زولبیا، بامیه ، شعله زرد در وعده سحری زیاده روی نکنند تا سیستم ایمنی بدن، پاسخ مناسبی به واکسن بدهد.

رییس حوزه سلامت شهرستان قزوین بیان کرد: روزه داران هنگام مراجعه به مراکز خدمات بهداشتی و درمانی برای تزریق واکسن کرونا، حتما در وعده سحری، مایعات کافی، مانند: سوپ، آش، میوه، مرکبات، کاهو، خیار و گوجه میل کنند و در شب قبل از تزریق واکسن هم مایعاتی، مانند: آب، چای کم رنگ، شربت های خانگی و شیر کم چرب مصرف کنند.

دکتر مهرعلیان در پاسخ به ابهامات احتمالی در خصوص زمان شیوع ویروس کرونا و بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت، گفت: هیچ گونه مطالعه ای مبنی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در  دوران روزه داری  مشاهده نشده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0