• ساعت : ۱۳:۰۵
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ 
  • کد خبر : ۱۹۱۷۴
مكمل یاری ویتامین «D» و «A» بر سیستم ایمنی بدن، تأثیر مهمی دارد

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست شورای سلامت شهرستان، بر اهمیت مکمل یاری با ویتامین «D» و «A» ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم دختر و پسر تاکید کرد.

وی گفت: این ویتامین ها نقش مهمی در ارتقای سیستم ایمنی بدن بخصوص کودکان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و تنفسی دارند. همچنین این ویتامین ها نقش مهمی در رشد، خون‌سازی و خون‌رسانی و سلامت چشم داشته و دید مناسب در شب، و سلامت پوست و عملکرد دستگاه تنفسی دارند. پس این مکمل ها بر سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند.

رییس حوزه بهداشت شهرستان قزوین با اذعان به اینکه مرکز بهداشت خود به عنوان مسؤول حوزه سلامت، پیشقدم حذف قند در نشست های اداری شده است، گفت: با توجه به میزان زیاد قند و کالری کیک و آب میوه، که معمولا جز اقلام پذیرایی در نشست های اداری است؛ در گام نخست، آب میوه از این نشست ها حذف می شود و در گام های بعدی، بیسکوییت و قند حذف خواهد شد.

این مقام مسؤول در خصوص مکمل یاری با مگادوز ویتامین «A»ویژه کودکان دو تا پنج سال و همچنین درباره برنامه مکمل یاری با ویتامین«D» ویژه دانش اموزان متوسطه اول و دوم دختر و پسر نیز توضیخاتی ارائه داد و تاکید کرد: حساس سازی در این خصوص جهت مراجعه واجدین شرایط به مراکز خدمات جامع سلامت توسط کلیه دستگاه ها صورت پذیرد.

سپیده مهدیخانی، مسؤول تغذیه مرکز بهداشت شهرسان قزوین هم، برنامه مکمل ویتامین«D» همراه با بروشورهایی در خصوص اهمیت مصرف مکمل ویتامین «D» را به شکل نمادین بین شرکت کنندگان توزیع کرد.

مهدیخانی با اشاره به اینکه با همکاری کارکنان و مدیرعامل شرکت «بالین تک» به منظور انجام موفق برنامه تغذیه سالم در محیط کار، از شهریور 1401 در این شرکت، تَن سنجی و اندازه گیری فشار خون کارکنان با ثبت در سامانه سیب، برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی تغذیه توسط کارشناس تغذیه، اجرایی شده است، گفت: لوح تقدیر رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین به کارکنان و مدیرعامل شرکت مذکور  اهدا شد.

این نشست، به ریاست عباس افلاطونی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قزوین و با حضور نماینده دستگاه های اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

 

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0