• ساعت : ۱۱:۵۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ 
  • کد خبر : ۱۹۷۰۴
کارشناس پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت بویین زهرا:
داشتن آمادگی لازم جهت شناسایی، پیگیری و كنترل بیماری های واگیر امری حیاتی است

علی صادقیان کارشناس پیشگیری از بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا به اهمیت لزوم پیشگیری از بیماری های واگیر اشاره و عنوان داشت: بیماری کرونا نشان داد که هنوز بیماری های واگیر جزو مهمترین اولویت های بهداشتی بوده که در هر زمان و مکانی امکان بروز یک اپیدمی وجود دارد و  نظام سلامت می بایستی همیشه آمادگی لازم جهت شناسایی، پیگیری و کنترل این بیماری ها را داشته باشد.

به گفته ایشان با شروع فصل سرما بیمارهایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می یابد و نیاز است که عموم مردم اطلاعات کافی در خصوص راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها را داشته باشند.

به گفته ی این کارشناس بهداشتی؛ با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند دوری از تجمعات و استفاده از ماسک در بین مردم کاهش یافته که این امر و همزمانی با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها موجب شده تا در ماه های اخیر میزان موارد ابتلا به بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا به شدت افزایش یابد.

راه کار های پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر:

* استفاده از ماسک در مکان های تجمعی

* شستن و ضدعفونی کردن دست ها با آب و صابون و محلول های ضدعفونی

* رعایت بهداشت تنفسی( استفاده از دستمال در هنگام سرفه و عطسه و...)

* عدم حضور در سطح اجتماع و تجمعات در هنگام داشتن علایم بیماری

* جلوگیری از حضور دانش آموزان دارای علایم تنفسی در مدرسه

* استراحت در منزل و استفاده از مایعات و غذاهای گرم و دمنوش ها

* در صورت مراجعه به پزشک، استفاده منظم داروها و تکمیل دوره ی درمانی

صادقیان خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم درباره نحوه انتقال و راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، ایجاد یک نظام مراقبت برای کشف سریع موارد بیماری، پیگیری افراد در تماس با بیماران از نظر ابتلا به بیماری از مهمترین راه های پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری های واگیردار می باشد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0