• ساعت : ۱۵:۰۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ 
  • کد خبر : ۲۰۴۳۰
طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل
واكسیناسیون موثرترین اقدام برای سلامت كودكان است

در سال جاری، بزرگترین همه گیری بیماری سرخک در افغانستان در 10 سال اخیر، و افزایش موارد فلج اطفال در پاکستان رخ داده است. متاسفانه پوشش واکسیناسیون کودکان در کشورهای افغانستان و پاکستان ضعیف بوده و همین علت موجب شیوع بیماریهایی مانند فلج اطفال و سرخک شده است.

به گفته علی صادقیان کارشناس پیشگیری از بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا؛ طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل از دهم دی ماه 1401 آغاز و تا پایان فروردین ماه 1402 همزمان با سراسر کشور در شهرستان بویین زهرا نیز عملیاتی می گردد.

صادقیان در این باره با بیان این مطلب که واکسیناسیون موثرترین اقدام برای سلامت کودکان است و تنها راه محافظت از کودکان تقویت ایمنی آنان با انجام واکسیناسیون می باشد گفت: در این طرح که با مراجعه حضوری کارشناسان مرکز بهداشت به درب منازل اتباع غیر ایرانی صورت خواهد گرفت، تمامی کودکان زیر 15 سال واکسن های سرخک و پولیو و افراد بالای 5 سال واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین برای افراد بالای 12 سال دارای علایم تنفسی و مشکوک به بیماری سل، نمونه خلط تهیه خواهد شد.

صادقیان خاطر نشان کرد: برنامه واکسیناسیون در ایران برای همه کودکان (ایرانی و غیرایرانی) به شکل یکسان و کاملا رایگان انجام می شود.

این کارشناس بهداشتی حوزه سلامت شهرستان بویین زهرا تاکید کرد: اتباع غیر ایرانی جهت انجام واکسیناسیون کودکان خود، در دی ماه 1401 به پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت مراجعه نموده و نسبت به سلامت آنان مطمئن شوند.

 

335611/18/د

18/10/1401

دارد

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0