• ساعت : ۱۳:۵۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ 
  • کد خبر : ۲۰۷۰۸
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
توجه به نقش تغذیه در ارتقای سلامت عمومی جامعه، امری ضروری است

رییس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین، در نشست کمیته اجرای برنامه بسیج ملی آموزش تغذیه، با اذعان به اینکه توجه به نقش تغذیه در ارتقای سلامت عمومی جامعه، امری ضروری است؛ گفت: امروزه، مشکل اضافه وزن و چاقی، همگانی شده و به سرعت، رو به افزايش است.

دکتر علیرضا مهرعلیان، با اذعان به اینکه اين معضل از يک سو ناشی از تغییر الگوی غذايی است و مصرف غذاهای پُر انرژیِ با ظاهر جذاب، ولی با ارزش غذايی کم، مصرف میان وعده های حاوی مقدار زيادی قند، نمک و چربی، مصرف ناکافی مواد غذايی دارای فیبر است و از سوی ديگر، کاهش فعالیت جسمانی روزانه و تنش های عصبی ناشی از زندگی ماشینی حاکم در بیشتر جوامع است.

وی این سخنان را در جمع اعضای کمیته بسیج ملی آموزش تغذیه این مرکز عنوان کرد و تصریح کرد: بسیج ملی آموزش تغذیه، فرصتی برای حساس سازی و ارتقای آگاهی عموم مردم در خصوص الگوی تغذیه سالم است.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنانش از پیامدهای نامطلوب چاقی در دوران کودکی و نوجوانی گفت و بیان کرد: در این دوران می توان افزايش خطر ديابت نوع دو، شامل: اختلالات چربی خون، کبد چرب، پُر فشاری خون، آسم، مشکلات تنفسی و بیماری های قلبی- عروقی را نام برد.

رییس حوزه بهداشت شهرستان قزوین، با اشاره به آغاز سیزدهمین بسیج ملی تغذیه سالم با شعار «حال خوب با وزن مناسب» از روز 24 دی تا هفتم بهمن، هدف از برگزاری این پویش را فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه و کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیرواگیر عنوان کرد. وی ادامه داد که بسیج ملی تغذیه امسال نیز در این شهرستان با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها برگزار می شود و امیدواریم با جلب حمایت و تقویت همکاری های بین بخشی، گام های موثری برای ایجاد فرهنگ تغذیه سالم در جامعه برداشته شود.

دکتر مهرعلیان گفت: در کشور نیز توقف روند چاقی و ديابت از اهداف راهبردی در سند ملی تغذيه و امنیت غذايی و سند ملی بیماری های غیر واگیر تا سال 1404در نظر گرفته شده است.

سپیده مهدی خانی، مسؤول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم صورت جلسه استانی سیزدهمین بسیج ملی آموزش تغذیه را قرائت کرد؛ سپس در خصوص نحوه برگزاری بسیج ملی تغذیه سال 1401 در شهرستان قزوین با حضور اعضای کمیته برنامه بسیج ملی تغذیه این مرکز تبادل نظر شد.

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0