عنوان زیرخدمت : صدور پروانه موسسات پزشکی

شناسه خدمت: ( ۱۶۰۴۱۰۱۲۱۰۰)
(مشاهده فرم شناسنامه خدمت)
نوع خدمت :
خدمت به شهروندان (G2C)
خدمت به کسب و کار (G2B)
خدمت به دیگر دستگاه های دولتی (G2G)
شرح خدمت :

فرآیند صدور پروانه موسسات درمانی دارای 2 فصل عمده  با اخذ مدارک متفاوت می باشد که شامل :

صدور موافقت اصولی
صدور پروانه های قانونی 
در مرحله صدور موافقت اصولی بنا به نوع درخواست که شامل بیش از 50 نوع موسسه و مرکز پزشکی و پیراپزشکی می‌تواند باشد، مدارک متقاضیان (حقیقی، حقوقی، دولتی و عمومی غیر دولتی) اخذ و بعد از تکمیل مدارک در کمیسیون ماده 20 دانشگاه مطرح و بعد از تایید در کمیسیون، جهت درخواست ارائه گردیده، موافقت اصولی صادر می‌شود بجز درخواستهای تاسیس بیمارستان، مرکز جراحی محدود و سرپایی، مرکز تصویربرداری (و با عنایت به بخشنامه جدید) کلیه درخواستهای تاسیس مراکز مرتبط با سازمانها و نهادهای عمومی غیر دولتی و وابسته به نیروهای مسلح که کمیسیونهای ماده 20 وزارت مطرح و بعد از تایید موافقت اصولی صادر می‌گردد.

در مرحله صدور پروانه‌های قانونی نیز که شامل مراحل صدور پروانه های بهره برداری، مسئول فنی، تغییر ساعت فعالیت، تغییر موسس، تغییر آدرس، افزایش یا کاهش بخش  و تمدید پروانه بهره برداری و مسئول فنی و سایر موارد مرتبط بعد از اخذ پروانه های بهره برداری می‌باشد نیز مانند مرحله موافقت اصولی بعضی موارد در دانشگاه و سایر موارد در وزارت انجام می‌گیرد.
پرداخت الکترونیکی: درحال حاضر فیش پرداختی آپلود می شود توسط متقاضی . بزودی به درگاه متصل میشود.
ارائه رسید خدمت: پس از بررسی درخواست در کمسیون ماده 20 دانشگاه ، پروانه صادرمی شود.و رسید زمان دار در سامانه قابل رویت می باشد.
با نام کاربری و رمز امکان رصد متقاضی  درخصوص مراحل انجام کار وجود دارد. شامل نمودار گردش کار و درج تاریخ 
دریافت کد رهگیری: کد 6 رقمی به عنوان شماره درخواست به متقاضی نشان داده میشود در سامانه 
تعداد مراحل حضوری :  2 بار. 
بار اول برای آشنایی با سامانه و دریافت آیین نامه و سامانه
بار آخر برای دریافت پروانه و ارسال مدارک دستی به کارشناسان مسئول.پروانه با امضای رییس دانشگاه فیزیکی ارسال میشود.

استعلام: از معاونت بهداشتی ، اداره نظارت و دفتر فنی دانشگاه صورت می گیرد.


مسئول ارائه خدمت : 
 دکتر حبیب اله شجاعی نژاد،  رییس اداره صدور پروانه 
فرخنده بابا رحمتی ، کارشناس صدور پروانه ها

شماره تماس: 02833681160 داخلی 1
و 33678983

آدرس: بلوار میرداماد ( غیاث آباد) – ابتدای خیابان مفتح – ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه – طبقه اول – اتاق شماره 1

قوانین و مقررات خدمت:
بسیاری از آیین نامه ها در صفحه ورودی سامانه جهت اطلاع متقاضیان به صورت فایل pdf وجود دارد. همچنین آیین نامه ها در پورتال معاونت در قسمت آیین نامه های صدور پروانه ها بارگذاری شده است.
مشاهده قوانین

مستندات مورد نیاز برای خدمت :
با توجه به نوع موسسه درخواستی (بیش از 50 نوع موسسه و مرکز) و نوع مالکیت آن (خصوصی حقیقی، خصوصی حقوقی، دولتی و عمومی غیر دولتی) مدارک و مستندات مورد نیاز جهت طرح موضوع در کمیسیونهای قانونی و صدور موافقت اصولی و پروانه های بهره برداری متفاوت می باشد. که به صورت مجزا و بنا به نوع درخواست در سامانه وجود دارد که به شرح ذیل می‌توان از آنها ذکر کرد:
 

جهت موسسین حقیقی: شناسنامه صفحه اول و توضیحات، کارت ملی (پشت و رو)، کارت پایان خدمت (پشت و رو) دانشنامه یا آخرین مدرک تحصیلی، پروانه دائم، پروانه مطب، گواهی های گذرانده شده، حکم کارگزینی، گواهی پایان طرح و صندوق رفاه، برگه مهر و امضاء شده، فرم تعهد موسس، گواهی های عدم سوء پشینه های انتظامی، کیفری و عدم اعتیاد


موسسین حقوقی (شرکتهای ثبت شده ، خیریه و تعاونی): علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا جهت تمامی موسسین نیاز به مدارک ثبتی شرکت از قبیل: اساسنامه شرکت، روزنامه رسمی  و آخرین تغییرات روزنامه رسمی و تایید موسسات خیریه و نامه موافقت شبکه های هر شهرستان می باشد.


موسسین دولتی و عمومی غیر دولتی: درخواست بالاترین مقام سازمانی استان مورد نیاز می باشد.

بعد از اخذ مدارک موافقت اصولی و طرح موضوع در کمیسیونهای قانونی ماده 20 اصل مدارک ذکر شده جهت بررسی و تصویر مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدارک تحصیلی و ...) جهت تکمیل پرونده مورد نیاز می باشد همچنین جهت صدور موافقت اصولی نیاز به ارائه تعهد محضری موسسین مبنی بر عدم واگذاری و مشارکت سایرین در موافقت اصولی می باشد.


مدارک مورد نیاز جهت مرحله بهره برداری

سند مالکیت، اجاره نامه، فرمهای تعهد محضری اجاره های  زیر 5 ساله، املاک فاقد سند و رضایت نامه همسایگان حهت ساختمانهایی که دارای واحد مسکونی می باشد. گزارش بازدید کارشناسان معاونت بهداشتی و نظارت بر درمان و دفتر فنی

جهت مسئولین فنی و پرسنل نیز مدارک ذکر شده در موسسین حقیقی مورد نیاز می باشد به اضافه فرم تعهد مسئولین فنی و پرسنل و جهت بیمارستانها و موسسات پرتو پزشکی نیاز به اخذ مجوز کار با اشعه از سازمان انرژی اتمی می باشد.

ارائه قرارداد با بیمارستانها، درمانگاهها، آمبولانس های خصوصی و پزشک جهت بعضی از موسسات

ارائه اصل پروانه های بهره برداری و مسئولین فنی قبلی جهت تغییرات در پروانه ها و تمدید آنها


مدت زمان انجام خدمت :

ارسال درخواست به رییس اداره صدور پروانه  :  3 روز
بررسی درخواست در کارتابل کارشناس مسئول صدور پروانه : 2 روز
ارجاع به ارباب رجوع جهت تکمیل مدارک : 14 روزپ
دریافت نامه بازدید معاونت بهداشتی ، اداره نظارت و بیمارستان ها : 15 روز
دریافت پاسخ کمیسیون : 7 روز
میانگین زمان ارائه پاسخ به ارباب رجوع در سامانه 2 روز است . اما در کل تا زمان نتیجه کمیسیون 45 روز است


ساعات ارائه خدمت: ساعات اداری کلیه ایام هفته

تعداد بار مراجعه حضوری: 2 بار. بار اول برای آشنایی با سامانه و دریافت آیین نامه و سامانه ، بار آخر برای دریافت پروانه و ارسال مدارک دستی به کارشناسان مسئول.پروانه با امضای رییس دانشگاه فیزیکی ارسال میشود.

هزینه‌های مورد نیاز جهت اخذ خدمت:

هزینه های اخذ شده جهت انجام این خدمات شامل هزینه های جانبی غیر مرتبط از قبیل هزینه‌های اخذ گواهی های عدم اعتیاد، سوء پیشینه های انتظامی و کیفری و بازدید کارشناس بهداشت و تهیه نقشه و مدارک می باشد و هزینه‌های مرتبط با اخذ پروانه ها شامل صدور و تمدید پروانه ها و مسئولین فنی می باشد که این امر نیز با توجه به نوع موسسه، نوع درخواست، و در شهر قزوین و سایر شهرستانها متفاوت می‌باشد که مقدار هر کدام در سامانه و در بخش تعرفه ها موجود می باشد که این مقدار در استان قزوین جهت صدور و تمدید پروانه‌های بهره برداری  از 60000 تا  8250000 ریال و جهت مسئولین فنی از 120000 تا 9750000 ریال می باشد.

نحوه دسترسی به خدمت :
 درخواست خدمت و ارائه خدمت:
الکترونیکی- سامانه صدور پروانه                                                                              

Parvaneh.behdasht.gov.ir

پرسش های متداول :
مشاهده پرسش های متداول

 

  • آدرس سامانه صدور پروانه ها چیست؟
    http://Parvaneh.behdasht.gov.ir
 
  • چه اشخاصی می توانند موسس مراکز باشند؟
    در بسیاری از مراکز یک پزشک می تواند موسس باشند و در سایر مراکز طبق آیین نامه  متخصص یا کارشناس مربوطه باید به عنوان موسس باشد.
 
  • در یک موسسه حقیقی چند نفر می توانند عضو باشند؟
    محدودیتی برای عضویت افراد در یک موسسه وجود ندارد اما جهت تاسیس باید  نصف +  یک  نفر از متقاضیان دارای مدرک مرتبط با  گروههای پزشکی و پیراپزشکی از لیسانس به بالا با عضویت یک پزشک و یا متخصص / کارشناس مربوطه باشند.
 
  • هر فرد چند مرکز / موسسه می تواند در هر شهر داشته باشد؟
    کلیه متقاضیان دارای شرایط  در کل کشور تنها می توانند حداکثر در دو مرکز / موسسه عضویت داشته باشند ( یک مرکز  به صورت حقیقی و یک مرکز به صورت حقوقی)
 
  • متراژ یک موسسه/ مرکز چند مترمربع می باشد؟
    با توجه به تنوع موسسات و مراکز متراژ آنها نیز متفاوت می باشد که هرکدام مجزا در آیین نامه های مرتبط ذکر گردیده است.
 
  • کدام موسسات شامل سطح بندی می باشند؟
    در حال حاضر بجز بیمارستان، جراحی محدود، مراکز تصویر برداری  و مراکز درمان سوءمصرف بقیه مراکز و موسسات پزشکی  و پیراپزشکی شامل شامل سطح بندی نمیباشند.
 
  • چگونه می توان به آیین نامه تاسیس یک موسسه دسترسی پیدا کرد؟
    کلیه آیین نامه ها به تفکیک در سامانه صدور پروانه به صورت فایل pdf  و همچنین در پورتال معاونت در قسمت آیین نامه های تاسیس وجود دارد.
 
  • مدت زمان دریافت مجوزها چند ماه می باشد؟
    با توجه به اینکه در یافت مجوز نیاز به ارائه مدارک توسط متقاضی دارد و جهت اخذ مجوزهای قانونی  باید موضوع در دو کمیسیون ( دانشگاه یا وزارت مطرح گردد) و با توجه به اینکه فاصله زمانی کمیسیونها بین یک ماه تا 45 روز  در استان می باشد، کمترین زمانی که می توان یک مجوز را صادر کرد 3 ماه می باشد.
 
  • پروانه بهره برداری موسسات چندسال اعتبار دارد؟
    بسته به نوع موسسه متفاوت است ولی غالبا اعتبار پروانه ها 5 ساله است.
 
  • از چه زمانی می توان درخواست تمدید پروانه را در سامانه ارسال کرد؟
    از یک ماه قبل از تاریخ انقضا گزینه تمدید در سامانه فعال می شود.  
 
  • برای اصلاحات باید چه اقدامی انجام داد؟
    متقاضی می بایست درخواست خود را در سامانه ثبت نموده و پس از طرح آن در کمیسیون ماده 20 اصلاح پروانه در سامانه انجام شده و پروانه اصلاح شده به متقاضی تحویل می گردد.
 
  • اصلاحات پروانه شامل چه مواردی می شود؟
    تغییر نام، تغییر آدرس، تغییر ساعت فعالیت، تغییر مسئول فنی و هرآنچه که در پروانه بهره برداری قید شده است.
 
  • درچه مواردی پروانه ابطال می گردد؟
    در صورت تخلف از موارد ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی توسط یک موسسه پس از بررسی تخلف در کمیته تعزیرات دانشگاه درخواست ابطال پروانه توسط رئیس اداره نظارت جهت طرح در کمیسیون ماده 20 دانشگاه  ارسال شده و در صورت موافقت پروانه موسسه باطل می شود..
 
  • چگونه می توان از زمان لغو موافقت اصولی اطلاع پیدا کرد؟
    سامانه صدور پروانه ها 2 بار به فاصله 20 روز به نماینده قانونی موسسه پیامک ارسال می کند. اگر متقاضی در طی این مدت موفق به انجام مراحل معرفی ملک نشد، موافقت اصولی صادر شده به طور خودکار توسط سامانه لغو می شود.


نمودار گردش کار :

دریافت نمودار

       

 


6.0.9.0
گروه دورانV6.0.9.0