ic.pngعنوان خدمت :اعطای تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی
ic.pngشناسه خدمت:(۱۸۰۴۱۶۲۵۰۰۰)
 (مشاهده فرم شناسه خدمت)
ic.pngنوع خدمت : ترکیبی

خدمت به شهروندان (G2C)

ic.pngشرح خدمت :

جهت رفاه حال دانشجویانی که نیاز به دریافت وام های دانشجویی دارند اعتباری از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت جهت ارائه به دانشجویان تحت عنوان وام دانشجویی تخصیص گرفته است. دانشجویان متقاضی وام  باید در مهلت مقرر در پرتال صندوق رفاه اقدام به ثبت نام کنند.از طریق شماره دانشجویی و کد ملی وارد سامانه می گردند. دریافت کنندگان خدمت این اداره دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعم از پذیرفته شدگان ، انتقالی ، جابه جایی ، میهمان و ... ) می باشند همچنین فارغ التحصیلان کلیه دانشگاه های علوم پزشکی دولتی که نیاز به برگه تسویه حساب صندوق رفاه وزارت دارند می باشد 
در مورد شاغل به تحصیلان : دانشجو پس از پذیرفته شدن در دانشگاه و ثبت نام اولیه آموزش به اداره رفاه مراجعه نموده و در صورت درخواست تسهیلات رفاهی ( خوابگاه ، تغذیه و وامها که شامل کمک هزینه تحصیلی و مسکن و در صورت تأهل ودیعه مسکن و در صورت شهریه پرداز بودن وام شهریه و همچنین وام عتبات عالیات و وامهای دو برابر در صورت نفرات اول تا سوم بودن رشته های دکترا در صورت اول تا سوم شدن و همچنین کلیه دانشجویانی که رتبه اول تا سوم کشوری در رشته های قرآنی و مسابقات ورزشی دارند ) و همچنین وام ضروری پرداخت می نماید . دستورالعمل کلیه وامها هر ساله از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تدوین و به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی دولتی ابلاغ می گردد .

در مورد فارغ التحصیلان نیز برای اشتغال و یا هر موردی که دانشجو نیاز به مدرک و یا ریز نمرات دارد حضوری و یا تلفنی با این اداره تماس می گیرد و این اداره از طریق سیستم یکپارچه آنلاین برای صندوق رفاه پیام گذاشته و اصولاً حداکثر نیم ساعت برگه صادر می گردد « که برگه صادره را متقاضی در هر جایی که سکونت دارد از طریق اینترنت می تواند دریافت نماید و یا در صورتی که تقاضا داشته باشد اداره رفاه به ادارت تابعه دانشگاه جهت انجام کارهایش ارسال می نماید . همچنین اداره پس از اتمام تحصیل کلیه دانشجویان اعم از انتقالی ، جابه جایی ، مهمان و .... پس از تسویه حساب دانشجو با آموزش دانشگاه به این واحد مراجعه و برگه تسویه حساب صادر نموده و به آموزش دانشگاه و صندوق رفاه وزارت ارسال می نماید و برای دانشجویانی که از تسهیلات وام و خوابگاه استفاده نموده اند برگه سر رسید تاریخ پرداخت وامها را صادر می نماید . ضمناً انعقاد قرارداد بیمه حوادث برای کلیه شاغل به تحصیلان دانشگاه با یکی از شرکتهای بیمه میسر می گردد.


ic.pngرسید زمان دار : عدم مصداق 

ic.pngمسئول ارائه خدمت :

معصومه علیجانی

 شماره تماس 02833368550 تلفن داخلی : 2704

آدرس :پردیس دانشگاه علوم پزشکی –ساختمان معاونت دانشجویی، فرهنگی -اداره رفاه 

ic.pngقوانین و مقررات خدمت: مشاهده قوانین

ic.pngمدارک مورد نیاز: 

بارگذاری تصوير صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو و كپي كارت ملي( در سامانه ثبت نام دانشجویان http://er.qums.ac.ir/) ،كپي عقدنامه صفحه اول تا پنجم جهت دانشجویان متاهل و کپی شناسنامه و کارت ملی همسر، يك قطعه عكس دانشجو وشماره حساب بانك تجارت

- تعهد نامه محضری( نمـونه فرم تعـهدنامه محضري در سـايت معاونت دانشجـويي ، فرهنگي دانشگاه موجود مي باشد)

- دانشجویانی که متقاضی وام مسکن می باشند ارائه اجاره نامه رسمی معتبر با کد رهگیری (اجارنامه سه برگی هولوگرام دار)جهت ارائه به اداره رفاه الزامی می باشد.
بارگذاری مدارک: برای ثبت تعهد محضری باید اصل تعهد را بیاورند تا در پرونده دانشجو اسکن شود.

ic.png مدت زمان انجام خدمت: دو هفته
برای درخواست فرم میزان بدهی جهت دریافت مدرک : 15 دقیقه
برای درخواست دریافت وام از زمان نامه صندوق رفاه تا دریافت وام : 2 هفته
پس از اعلام اعتبار از طرف صندوق رفاه برای کلیه وامها از طریق سایت معاونت دانشجویی و خوابگاهی و بیمارستانها و دانشکده ها و .... برای دانشجویان اطلاع رسانی می شود که وامهای مورد تقاضا را در زمان تعیین شده با مراجعه به پرتال تسهیلات دانشجویی ثبت نام نمایند و مدارک مورد نیاز نیز در سایت قرارداده می شود که اسامی ثبت نام شده گان روزانه کنترل و در صورت نقص پرونده برای دانشجو پیام گذاشته می شود که نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند و در پایان مهلت دانشجویانی که نقصی در پرونده ندارند اسامی به صندوق رفاه ارسال می گردد و صندوق مستقیماً پول را به شماره حساب دانشجو که خودش ارائه داده واریز می گردد . فقط وام شهر به حساب دانشکده ها که شماره حساب از طریق دانشکده اعلام می شود واریز می گردد .  

 ic.pngساعات ارائه خدمت: در تمام ایام هفته و ساعت اداری
تعداد بار مراجعه خدمت: 1 بار، دانشجو برای ثبت نام و تحویل مدارک  در صورت عدم بارگذاری در سامانه، حداقل یکبار مراجعه می کند .

ic.png هزینه ارائه خدمت(ریال): برای دریافت وام هیچ هزینه ای از دانشجو دریافت نمی شود.


ic.pngپرداخت الکترونیکی : دانشجویان پس از فارغ التحصیلی جهت بازپرداخت بدهی در سایت صندوق رفاه و پورتال تسهیلات دانشجویی مراجعه می کنند.

ic.pngارائه رسید خدمت: عدم مصداق

قابلیت ارائه الکترونیکی کد رهگیری منحصر به فرد در لحظه پذیرش درخواست: هنگامی که فارغ التحصیلان بدهی های خود را بصورت الکترونیکی پرداخت می کنند کد رهگیری دریافت می کنند .

قابلیت رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار خدمت/زیرخدمت: دانشجویان با ورود به سامانه می توانند مراحل گردش کار را مشاهده نمایند.

قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع در مراحل مختلف انجام خدمت : هنگامی که دانشجویان و فارغ التحصیلان بدهی های خود را  پرداخت نکردند صندوق رفاه  از طریق ارسال پیامک پیگیری می کند.
فهرست استعلام از سایر دستگاه های اجرایی: جهت فارغ التحصیلان برای دریافت مدرک و غیره فقط با صندوق رفاه دانشجویان (وزارت بهداشت) استعلام صورت می گیرد .


ic.pngسوالات متداول: 

مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات کدامند؟
تصوير صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو ،كپي عقدنامه صفحه اول تا پنجم جهت دانشجویان متاهل و کپی شناسنامه و کارت ملی همسر ، كپي كارت ملي ، يك قطعه عكس دانشجو وشماره حساب بانك تجارت
تعهد نامه محضری( نمـونه فرم تعـهدنامه محضري در سـايت معاونت دانشجـويي ، فرهنگي دانشگاه موجود مي باشد).دانشجویانی که متقاضی وام مسکن می باشند ارائه اجاره نامه رسمی معتبر با کد رهگیری (اجارنامه سه برگی هولوگرام دار)جهت ارائه به اداره رفاه الزامی می باشد.

چه میزان وام به دانشجو تعلق می گیرد؟ 

فایل دستورالعمل وام دانشجویی در سال 1402

نحوه باز پرداخت وام به چه صورتی می باشد؟
بصورت الکترونیکی در سایت صندوق رفاه ماهیانه پرداخت می شود.

ic.pngنمودار گردش کار: دریافت نمودار

ic.pngنحوه دسترسی به خدمت : 

ترکیبی

الکترونیکی : ثبت نام وام اولیه 

حضوری : تحویل مدارک درصورت عدم بارگذاری در سامانه 

دانشجویان حضوری مدارک را می آورند، در زمان درخواست وام در پورتال تسهیلات دانشجویی بصورت الکترونیکی ثبت نام می کنند و مبلغ وام بعد از مدت زمان دو هفته به حسابشان واریز می شود . فارغ التحصیلان نیز هم می توانند با تماس حضوری ویا تلفنی درخواست خود را داشته باشند ویا بصورت الکترونیکی در سایت صندوق رفاه درخواست خود را تقاضا نمایند.

 

       

        

        
        


 

        
        


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0