بیانیه حفظ حریم خصوصی

هدف از ارائه این بیانیه آگاه سازی کاربران و بالا بردن سطح اعتماد و اطمینان ایشان در خصوص نوع و نحوه استفاده از اطلاعاتی است که از کاربران به هنگام بازدید از زیرپورتال ها و مراجعه جهت هرگونه خدمات بر خط در سامانه های تخصصی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قزوین دریافت می گردد.

اطلاعات شخصی هر فرد، بخشی از حریم خصوصی وی محسوب میشود.حفاظت بیشتر از حقوق شخصی افراد در شبکه، نه تنها موجب حفظ امنیت کاربران می شود، بلکه باعث اعتماد بیشتر و مشارکت آنها در فعالیت های جاری می گردد.

به لحاظ قانونی بر اساس ماده 7 تصویب نامه شماره 1127128 شورای عالی اداری تحت عنوان "حق حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد"، این سازمان خود را ملزم به رعایت حریم خصوصی همه افراد و کاربران سایت‌ها و سامانه‌های تحت نظر سازمان می‌داند. که شامل موارد زیر است:


اطلاعات دریافتی از کاربران عموماً شامل مواردی از قبیل شماره تماس، کد ملی، آدرس پست الکترونیکی می‌باشد که صرفاً جهت روان‌سازی امور و تشخیص موارد غیر معمول (Anomaly) است.
میزان اطلاعات دریافتی از کاربران در حدی است که برای ارائه خدمات مربوطه به نحو مطلوب، کفایت کند.
اطلاعات دریافتی در اختیار هیچ ارگان یا نهاد دیگری قرار نمی‌گیرد.
جهت دریافت اطلاعات کاربران از فناوری‌های نوین استفاده می‌گردد. به‌طور مثال در برخی از سامانه ها از توکن جهت احراز هویت افراد استفاده می‌شود.
این دانشگاه از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته جهت جلوگیری از نفوذ نرم‌افزارهای مخرب و هکرها استفاده می‌کند.
محل قرارگیری داده‌ها در مراکز داده (Data Center) داخل کشور می‌باشد و از طریق الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری داده، کدگذاری می‌شود.
اطلاعات دریافتی صرفاً در اختیار متولیان مربوط به درخواست کاربران قرار می‌گیرد. که این متولیان مورد تائید دانشگاه می‌باشند.
پیوندهایی که در سایت‌ها و سامانه‌های تحت نظر دانشگاه قرارگرفته است، مربوط به سایت‌هایی است که تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
اصول محرمانگی در مورد اطلاعات شخصی کاربران کاملاً رعایت شده و از این اطلاعات به بهترین شکل محافظت می‌شود.
لازم است تا کاربران در هنگام مراجعه به سامانه ها و سایت های تحت نظر دانشگاه هشدارهای امنیتی را رعایت کنند. در غیر این صورت عواقب ناشی از عدم رعایت نکات امنیتی تنها بر عهده کاربر می‌باشد.
برخی از این هشدارها شامل مواردی مانند تغییر رمز عبور در یک بازه زمانی مشخص، ثبت اطلاعات مهم دور از دید دیگران، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و دیوار آتش(Fire Wall) در کامپیوتری که از آن برای ورود و دسترسی به اطلاعات استفاده می‌شود.

ثبت نشانی آدرس الکترونیکی رایانه شما (IP) به ما کمک می کند تا در تشخیص و رفع مشکلات مربوط به سرویس دهنده و کنترل بهتر آن اقدام نماییم.
توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات شخصی شما هنگامی که پیام و یا مطلبی را در بخش تالارهای گفتگو و یا سایر قسمت های سایت ارسال می کنید، در اختیار عموم قرار گرفته و ممکن است این اطلاعات خارج از کنترل ما موجب سوء استفاده های احتمالی و ارسال پیام های ناخواسته از سوی دیگران شود.

دستورالعمل ضوابط لباس و پوشش

بیانیه سطح توافق خدمات شناسه دار
با کلیک روی عنوان هر خدمت می توانید بیانیه سطح توافق خدمت را مشاهده نمایید

دستورالعمل های صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی

دستورالعمل برنامه های 9 گانه صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی 

اصلاحیه دستورالعمل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان -  شماره 8/134071 مورخ 91/10/25   

دستورالعمل ستاد صیانت ازحریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان- شماره 600/2798/د مورخ 92/4/12 

حقوق شهروندی

دستورالعمل بروز رساني تارنماي دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تارنماي دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، يك درگاه اطلاع رساني در زمينه ارائه خدمات سازماني بر حسب شرح وظايف واحدهاي مختلف سازماني است و با توجه به ضرورت بروز بودن كليه اطلاعات مي بايست در بازه هاي زماني مورد نياز بهنگام گردد. در اين راستا سامانه پيام رسان داخل سازماني به منظور ارسال به موقع اطلاعات به واحد فناوري اطلاعات جهت بارگذاري در تارنما، راه اندازي شده و رابطين محترم معاونتها و مديريتهای واحدهای تابعه دانشگاه، به صورت روزانه نسبت به بازديد تارنما اقدام نموده و در صورت لزوم، اطلاعات مورد نظر خود را جهت بارگذاري به گروه فناوري اطلاعات ارسال مي نمايند.

  مهمترين مواردي كه در اين سايت بروز مي گردند عبارتند از :

۱-اخبار و رويدادها
۲-اطلاعيه ها، بخشنامه ها، قوانين و مقررات، دستورالعملها
۳-گزارشات و نشريات
۴- ميز خدمت الكترونيكي، لينك سامانه ها و اطلاع رساني ارائه خدمت
۵-اطلاع رساني خدمات و فرايندها (شناسنامه خدمات)
۶-صفحات داخلي مربوط به معاونتها و مديريت ها
۷-مناقصات و مزايدات
۸-مطالب مربوط به مناسبتهاي ملي و مذهبي
۹-اطلاعات تماس سازمان (شماره تلفن، دورنگار، ارتباط با رئيس سازمان، معاونين و مديران)
۱۰-موارد كلي مرتبط با تارنما

نكاتي كه بايد توسط رابطين پرتال رعايت شود: اين آيتم ها براساس شاخص هاي SEO و نكات ارتقاء رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو Google، Yahoo، Alexa گرد آوري شده است.  

نكاتي كه بايد توسط رابطين تارنما رعايت شود:

۱- عنوان (Title):

يك عنوان توصيفي شامل ۵ تا ۸ كلمه كه كلمات كليدي اصلي سايت شما را شامل باشند، انتخاب كنيد. عنوان، اولين چيزي است كه مردم با آن در موتورهاي جستجو مواجه مي شوند. توجه كنيد كه وجود كلمات فارسي با استاندارد يونيكد توسط موتور جستجوي گوگل شناسائي مي شود. مهمترين كلمات كليدي سايت خود را در ابتداي عنوان سايت خود قرار دهيد.

نكاتي كه هنگام درج عنوان بايد مد نظر بگيريد:

- شامل كلمات كليدي محتوي و عكس هاي آن صفحه باشد.

- از كاما استفاده نكنيد.

- از نظر گرامري جمله بندي آن درست باشد، فقط تركيب كلمات نباشد.

- از كلماتي كه توسط موتورها منع مي شود استفاده نكنيد.

- تگ ALT در هنگام درج عكس: هنگام درج عكس و لينك حتما كادر مربوط به عنوان (title) را درج نماييد. اين خصوصيت اجازه مي دهد يك متن جايگزين مطالبتان شود تا اگر به هر دليلي تصويرتان نمايش داده نشد متني كه در تگ alt گذاشته ايد نمايش داده شود.

۲- توضيحات (Description tag)

 اين توضيحات بين ۲۵ تا ۳۰ كلمه را شامل مي شوند كه در موتورهاي جستجو اگر دقت كرده باشيد در زير URL نمايش داده مي شود پس سعي كنيد توضيحاتي را بنويسيد كه نشان دهنده محتواي سايت شما باشد.

۳- ارتباط متقابل

موتورهاي جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سايت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سايت شما اثر مي دهند.

-يك صفحه لينكهاي مفيد بسازيد و به سايتهاي مشابه، سايت خود ارتباط دهيد، مخصوصا سايتهائي كه در موتورهاي جستجو رتبه خوبي دارند.

-از سايتهاي ديگر بخواهيد كه به سايت شما ارتباط دهند.

۴- درج كلمات كليدي سايت (key words)

موتورهاي جستجو براي اين بخش ارزش زيادي قائل هستند و در رتبه بندي سايت شما تاثير دارد. كلمات كليدي را با كاما از يكديگر جدا كنيد. با اين روش در حداقل جا، امكان تركيبات متنوعي از كلمات كليدي سايت شما گنجانده خواهد شد.

- نسبت كلمات كليدي به ساير كلمات در يك صفحه را چگالي يا تراكم كلمات كليدي مي نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ كلمه در يك صفحه داريد و چهارعدد از آنها جزو كلمات كليدي سايت شما هستند، چگالي كلمات كليدي آن صفحه ۴% است. سعي كنيد كه چگالي حدود ۳ تا ۲۰ درصد براي كلمات كليدي مهم سايت خود را تنظيم كنيد.

- كلمات كليدي خود را تركيبي انتخاب نماييد.

- كلماتي كه حدس مي زنيد توسط موتورهاي جستجو بيشتر سرچ مي شوند را بنويسيد.

- حتما كلمات كليدي را با كاراكتر, از هم جدا نماييد.

-كلمات كليدي از متن همان صفحه انتخاب شود.

- عنوان صفحه خود را حتما در كلمات كليدي بنويسيد.

۵- نكات درج پا صفحه

- حتما پا صفحه سايتتان را تغيير دهيد. فرمت را سعي كنيد حتما مانند پايين بنويسيد.

- آدرس: قزوين، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين

- تلفن: (به همراه كد وارد شود) ايميل: از دامنه qums.ac.ir باشد.

- كليه حقوق اين سايت متعلق به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان قزوين است.

۶- ارتباط بين صفحات

- در صفحات محتوايي خود آنگونه كار كنيد كه كسي كه به هر طريق وارد آن صفحه مي شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سايت خود بالا ببريد).

- از لينك هاي داخل صفحه اي آنگونه استفاده كنيد كه بازديد كننده سايت از دكمه هاي Back و Forward نرم افزار استفاده نكند.

۷- نكات تبديل فايل به PDF

يكي از را ههاي افزايش بازيابي اطلاعات مندرج در وب سايت توسط موتورهاي كاوش، غني كردن فايل هاي محتوا مي باشد. محتواهاي PDF كه از فرمت هاي ديگر(مثل word ، power point و ...)  استخراج مي گردد، بهتر است شرايط ذيل را دارا باشد:

۱- قبل از تبديل فايل word به PDF از استاندارد بودن فونتهاي بكار رفته در فايل word اطمينان حاصل فرماييد.

۲- از نرم افزارهاي استاندارد براي تبديل فايل ها به PDF استفاده شود كه قابليت پشتيباني از فونت هاي فارسي را داشته باشند.

۳- متن فايل هاي PDF با استفاده از ابزار هاي جستجوي درون متني نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.

۸- حجم فايل ها

فايل هايي كه در سامانه فایل  دانشگاه بارگذاري مي شوند به صورت فشرده و حجمي كمتر از ۳۰ مگابايت داشته باشند.

۹- از تگ هاي <h..> حتما استفاده نماييد.

تگ h اين امكان رو به موتور هاي جستجو مي دهد كه بهتر محتواي سايت شما رو درك كنند. براي اعمال اين خصوصيت متن صفحه خود را به ترتيب اهميت از heading هاي  CMSانتخاب نماييد.

- از تگ بيش از ۲ بار در يك صفحه استفاده نكنيد. فقط براي تيترهاي مهم استفاده شود.

- كل متن صفحه را در اين تگ ها قرار ندهيد، فقط براي تيترها و مطالب مهم استفاده كنيد.

۱۰-صفحه ارتباط با... (تماس با ...)

برخي موتورهاي جستجو، مخصوصا Yahoo ، اگر آدرس پستي شما در سايت نباشد، سايت شما را ليست نمي كنند. حتما آدرس پستي را در سايت قرار دهيد، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستي كافي نيست. تلفنهاي تماس و آدرس حوزه خود را درج نماييد. همچنين براي قراردادن اطلاعات افراد هر واحد از الگوي زير استفاده شود.

۱۱- زبان

زبان اصلي كليه درگاه ها زبان فارسي است. صفحه خانگي و صفحه ورودي اصلي، بايد به زبان فارسي بارگذاري شود. در پرتال هايي كه بصورت چند زبانه مي باشند بايد امكان تغيير زبان براي كاربران در تمامي صفحات فراهم شود.

 ۱۲- قالب كلي نگارش متن

۱۳- نقشه سايت (sitemap)

-براي سايت خود نقشه تهيه كنيد و لينك تمام بخشهاي مهم سايت را در نقشه سايت قرار دهيد. -نقشه سايت را در صفحه اول سايت خود قرار دهيد چون برخي موتورهاي جستجو فقط صفحه اول سايت شما را بازديد ميكنند. دقت شود صفحاتی که در نقشه سایت آورده میشوند حتما دارای دسته بندی نقشه سایت باشد.

راهبرد مشارکت الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مصوب استان

 

دانشگاه علوم پزشکی قزوین در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند با برنامه محوری، نگاه سیستمی، پشتوانه آمایشی و توان کارشناسی خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید.چشم انداز سازمانی ما آن است که  همواره بعنوان یکی از بهترین سازمان ها در خدمت رسانی نزد مردم شناخته شویم. ارائه خدمات علمی ، دقیق ، کارشناسی ، به روز و صادقانه در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صدر ارزش های سازمانی ما قرار دارد.

هر سازمانی در راستای تحقق اهداف، اجرای ماموریت ها و ارائه خدمت به مردم نیازمند توجه تام مخاطبان خود می باشد. بدیهی است بدون توجه مردم و بدون دریافت بازخورد های حاصل تعاملات دوسویه ، انتخاب راهبرد های ارائه خدمت، سخت و ناممکن می گردد. به بیان دیگر ارائه خدمت به نحو شایسته زمانی امکانپذیر است که مخاطب، میزان رضایتمندی خود را از دریافت خدمات اعلام ، تعامل و مشارکت خود را کامل نماید. سازمانی در ارائه خدمت موفق تر است که بتواند نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبین خود را دریافت و بر اساس آن راهبردهای مناسب جلب رضایت را در چهارچوب قانون اتخاذ نماید.

در این راستا و به منظور جلب مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برخود لازم می داند نظرات، پیشنهادات و انتقادات آحاد مردم بویژه از سوی نخبگان، متخصصین ، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرائی عمومی را گردآوری و راهبردهای منتج به افزایش کیفیت خدمات را تدوین نماید. دانشگاه علوم پزشکی قزوین  تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاه های اجرائی را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

 

 می توانید دیدگاه خود را از طریق پست الکترونیک  info@qums.ac.ir یا منوی تماس با دانشگاه علوم پزشکی قزوین به صورت تلفنی و یا به صورت حضوری در میز خدمت مراکز انتقال دهید و همواره مشتاق دیدگاهها و نظرات شما هستیم.

خدمات الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین به صورت الکترونیکی در پورتال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین به آدرس  http://qums.ac.ir ارائه شده است .

این دانشگاه در جهت رسیدن به اهداف سازمانی خود در حوزه های 1) تامين، حفظ و ارتقاء سلامت آحاد مردم 2) تربيت نيروي انساني متخصص، متعهد و کارامد 3) توليد دانش نوين، نهایت سعی و تلاش خود را می‌نماید تا بتواند با ارائه خدمات بهتر، رضایتمندی ذینفعان خود را شامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي ، دانشجويان، بيماران، تامين‌کنندگان، عموم مردم، نهادهاي عمومي را تأمین نماید.

کلیه شهروندان می‌توانند درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه‌ “رسیدگی به شکایات” و فرم “ارائه پیشنهادات”  ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های واصله به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.

  • کاربران می توانند از طریق منو تماس با ما  شماره تلفن، پست الکترونیکی  مدیران و مسئولان را دریافت و از این طریق با افراد مذکور ارتباط برقرار نمايند.
  • عزیزان می‌توانند از طریق فرم نظرسنجی وب سایت که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرار داده‌ شده است نظرات خود را به  این معاونت ارسال نمایند.

 


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0