• ساعت : ۱۵:۴۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ 
ضرورت تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی برای ارتقا سلامت جامعه
در دیدار با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران:

ضرورت تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی برای ارتقا سلامت جامعه

 

 

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دکتر رحیمی در دیدار با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: رفع مشکلات بهداشت و درمان مناطق محروم در دستور کار دولت و وزارت بهداشت قرار دارد و شرایط ماندگاری منابع انسانی متخصص در مناطق کم برخوردار فراهم می شود.

دکتر رحیمی همچنین اظهار داشت: ایثار، از خودگذشتگی و مجاهدت‌های همه کارکنان نظام سلامت در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشانی تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه کارکنان نظام سلامت را مایه افتخار و سربلندی کشور دانست و گفت: امروز بسیاری از کشورهای همجوار و همسایه ترجیح‌شان این است که بجای درمان بیمارانشان در اروپا، از خدمات درمانی و پزشکی کشور ما بهره‌مند شوند. این مهم سرمایه بزرگی برای کشور است و باید از این سرمایه با تلاش برای رفع مشکلات و خواسته‌های آنها و توجه به نظرات‌شان صیانت کرد.

دکتر رحیمی تصریح کرد: خدمت کادر درمان به آحاد جامعه، به دلیل اینکه در پرتو خداخواهی و نوع‌دوستی انجام می‌شود، ماندگار و جاودانه است و هیچ کس نمی‌تواند روی آن ارزش‌گذاری مادی کند.

وی بابیان این‌که یکی از اهداف دولت محرومیت‌زدایی است گفت: باید توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت داشته باشیم و نظام شبکه را که یکی از ارکان اصلی نظام سلامت است تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه ضمن اشاره به سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت و وزارت بهداشت تصریح کرد: ارتقاء حوزه بهداشت و تقویت زیرساخت‌های نظام شبکه به‌ویژه در مناطق کم برخوردار برای وزارت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تأکید بر تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار بیان کرد: دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی ارزان و باکیفیت در اقصی نقاط کشور حق مردم شریف ایران اسلامی است.

دکتر رحیمی همچنین با اشاره به اهمیت ارتقا بهره‌وری در نظام سلامت اظهار داشت: با ایجاد انگیزه و شوق خدمت در مدافعان سلامت باعث می‌شویم نظام سلامت به‌سوی تعالی و ارتقا بهره‌وری حرکت کند و کفیت خدمات سلامت افزایش یابد که تبدیل وضعیت کارکنان نظام سلامت می تواند از مصادیق ایجاد انگیزه و شوق خدمت باشد.

وی در پایان افزود: توجه به رفاهیات پرسنلی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و به سمتی حرکت کنیم که با جذب نیروی کارآمد و متدین سطح خدمات ارائه‌شده به مردم ارتقا پیدا کند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0