• ساعت : ۰۸:۰۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۰۶ 
پزشكی خانواده و نظام ارجاع نیاز به حمایت های گسترده خارج از مجموعه وزارت بهداشت دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیاز به حمایت های گسترده خارج از مجموعه وزارت بهداشت دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع، در ابعاد ملی و سراسری مهم است و صرفا محدود به وزارت بهداشت نیست و نیاز به حمایت های گسترده خارج از مجموعه وزارت بهداشت در ابعاد مختلف دارد.

به گزارش وبدا، دکتر بهروز رحیمی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: همه ما به دنبال تقویت و کارآمدسازی شبکه های بهداشتی و درمانی برای افزایش تاب آوری هستیم و پزشکی خانواده نیز فرصت مناسبی را برای تحقق این امر فراهم می کند که مورد تاکید مقام معظم رهبری، مسئولان کشور، وزیر بهداشت و برنامه های توسعه 5 ساله است. 

 

وی افزود: از برنامه سوم توسعه بر اجرای پزشکی خانواده تاکید شده و هزینه های سلامت سهم بزرگی را دارد و از تولید ناخالص ملی، حدود 6 تا 8 درصد به حوزه سلامت اختصاص می یابد. اجرای نظام شبکه بهداشت با موفقیت های زیادی روبرو بوده و مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است. 

 

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پیش بینی اعتبارات مورد نیاز اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیک با کارشناسی و هماهنگی معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت به دقت انجام شده است. 

 

دکتر رحیمی در پایان گفت: ساخت و تکمیل سه هزار و 906 مرکز بهداشتی در قالب طرح پزشکی خانواده در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. همچنین مشوق های مالی برای مردم در اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع در سطوح یک، دو، سه و خدمات دارویی و پاراکلینیکی در نظر گرفته شده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0