• تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ 
  • کد خبر : ۱۶۲۹۲
دکتر عین اللهی در یادواره «ایثار لاله ها» در مشهد مقدس:
درخشش ایران در مهار كرونا، حاصل ایثار مدافعان سلامت است/ حماسه های شهدای سلامت را از یاد نخواهیم برد
 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تزریق بیش از یک و نیم میلیون دز واکسن روزانه گفت: در ایام بحران کرونا به اذعان مسئولان سازمان بهداشت جهانی، ایران از موفق‌ترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون کرونا بوده است.

 

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم یادواره ایثار لاله ها و  بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در مشهد مقدس، اظهار کرد: خادمان حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس و  پس از آن خوش درخشیدند و اوج این درخشش در ایام بحران کرونا بود.

 

وی با بیان اینکه نقطه عطف فعالیت‌ها در زمان جنگ، درمان مجروحان شیمیایی بود، افزود: پزشکان جوان در آن دوران در درمان این گروه از مجروحان، کارهای بی نظیری انجام دادند و جامعه پزشکی همگام با سایر رزمندگان در عرصه جهاد و فداکاری درخشید.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جمع زیادی از پزشکان حاضر از  جانبازان پرافتخار دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با وجود همه دشواری ها آگاهانه مسیر خدمت جهاد گونه به مردم را  برگزیدند؛ به طوری که در  بحران کرونا نیز اوج شجاعت، رشادت، ایستادگی، ایثارگری و از خودگذشتگی جامعه پزشکی به تصویر کشیده شد.

 

دکتر عین‌اللهی افزود: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم شد که نام و یادشان را گرامی می‌داریم. در این ایام  مدافعان سلامت با تمام توان در میدان عمل و  در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی حضور داشتند و حال آن که کادر درمان برخی کشورها از بیمارانشان می گریختند تا مبادا خود مبتلا شوند. 

 

تزریق بیش از یک و نیم میلیون دز واکسن روزانه 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در ایام بحران کرونا موفق به تولید ۶ نوع واکسن کرونا در ایران شدیم، گفت: واکسن‌های برکت، نورا، فخرا، رازی، پاستوکووک و اسپایکوژن در ایران تولید شده است؛ ضمن اینکه شتاب واکسیناسیون انجام شده هم بی‌نظیر بوده و در برخی روزها به بیش از یک و نیم میلیون دُز تزریق رسیده است؛ به طوری که به بنا به اذعان مسئولان سازمان بهداشت جهانی ایران از موفق‌ترین کشورهای دنیا در  واکسیناسیون کرونا بوده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به  اولین جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور که روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود:  فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی در این مراسم با امام مهربانی ها، حضرت علی بن موسی الرضا( ع) پیمان بستند که شایسته ترین خدمات  را به مردم ارائه کنند و همواره  جلب رضای خداوند متعال را در  خدمت خالصانه به بیماران در نظر داشته باشند.    

 

دکتر عین‌اللهی با تأکید بر زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در  دانشگاه‌ها گفت: باید  بدانیم که اگر سرمایه و پشتوانه ایثارگری ها و  رشادت‌های شهدای بزرگوار نبود، در  بحران کرونا  با وضعیت مطلوب مواجه نمی شدیم . حضور فداکارانه شهیدانی همچون شهید خوارزمی در این عرصه نبرد درس بزرگی برای همه ماست و باید از این شخصیت‌های ناب به‌خوبی الگو بگیریم.

 

تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای مدافع سلامت

 

در این مراسم توسط  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خانواده های معزز شهیدان ارباب، اسماعیلی، افشاری، برادران‌روحانی، حاجی‌پور، حیدری، خسروی، خوش‌رفتار، رنجبر، سالاری، سجادی، سیدی، شجاعی، شیرین‌فریمانی، صحافی‌مقدم، محمدآبادی، ناوی‌دوست، عقیلی، هادوی و یلی‌یزدان‌آباد با اهدای هدایایی تجلیل  به عمل آمد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0