• تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ 
  • کد خبر : ۹۸۹۷
خطر اُمیكرون بیخ گوش ما است
عضو کمیته علمی کشوری کرونا:

خطر اُمیکرون بیخ گوش ما است

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در کمیته علمی برای اعمال محدودیت ها تصمیم گیری نمی کنیم بلکه تصمیمات علمی می گیریم و ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیمات لازم را می گیرد. خطر اُمیکرون، بیخ گوش ما است.

به گزارش وبدا، دکتر پیام طبرسی در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: میزان موارد ابتلا به کرونا و اُمیکرون در آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای اطراف، نسبت به هفته های گذشته، بیش از 90 درصد افزایش یافته بنابراین اُمیکرون، خیلی به ما نزدیک است.

وی افزود: گزارش هایی که از موارد اُمیکرون در ایران داریم این است که موارد اُمیکرون در تست های تشخیصی، رو به افزایش است و باتوجه به خصوصیات این سویه که تصاعدی، افزایش پیدا می کند بنابراین در دو تا سه هفته آینده ممکن است با پیک کرونا روبرو شویم.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: برای کاهش اثرات و مشکلات ناشی از پیک جدید کرونا با اُمیکرون، می توان سه کار اصلی انجام داد؛ یکی تشدید رعایت شیوه نامه ها و پیشگیری از ابتلا به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، دوم تزریق دُز سوم و سوم افزایش قدرت تست های تشخیصی در کشور است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: در حال حاضر فاصله ای بین افرادی که دُز دوم و سوم واکسن کرونارا تزریق کرده اند وجود دارد. تا کنون حدود 10 میلیون نفر نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده اند و حدود 40 تا 50 میلیون نفر باید نوبت سوم را تزریق کنند و امروز در جلسه کمیته علمی بحث شد که در صورت امکان، فاصله دُز دوم و سوم را کمتر کنیم و به یک ماه برسانیم تا افراد، زودتر دُز سوم را تزریق کنند.

دکتر طبرسی تاکید کرد: در حال حاضر بیماری های ویروسی از جمله آنفلوآنزا در کشور در حال چرخش است و راهکار شناسایی موارد کرونا، قرنطینه و جداسازی بیماران از جامعه، افزایش قدرت تست های تشخیصی است. امیدواریم با رعایت پروتکل ها و تسریع در تزریق دُز سوم واکسن، بتوانیم شدت موج آینده کرونا با اُمیکرون را کاهش دهیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0