عنوان خدمت : پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مرتبط با اقلام سلامت محور

شناسه خدمت: 16062248000

شرح خدمت: برای احترام به حقوق شهروندان گرامی شکایات مربوط به داروخانه مورد بررسی قرار می گیرد . به این صورت که فرد شاکی با پر کردن فرم شکایت و ارائه مستندات لازم شکایت خود را ثبت می نماید

مسئول ارائه خدمت: دکتر فاطمه سعادت فر

نشانی : قزوین - بلوار آزادگان - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه - معاونت غذا و دارو - طبقه همکف - راهرو شماره یک - سمت راست – اتاق اول

تلفن :33673213-028

مستندات و مدارک مورد نیاز برای خدمت: ارائه نسخه دارویی و داروی خریداری شده

قوانین و مقررات: 
- ویرایش سوم آیین نامه تجهیزات پزشکی،
- دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکتهای پخش، توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی،
- دستورالعمل مسئولین فنی تجهیزات پزشکی

مدت زمان ارئه خدمت: 7 تا 10 روز کاری

ساعات ارائه خدمت: ساعات اداری در روزهای کاری هفته

فهرست استعلام از سایر دستگاه های اجرایی:  سازمان غذا و داروی کل کشور

تعداد بار مراجعه خدمت: یک مرتبه به صورت حضوری

هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت: این خدمت به صورت رایگان است.

سوالات متداول:

آیا گران فروشی صورت گرفته؟ استعلام از سایت معاونت غذا و دارو

آیا دارویی که از داروخانه گرفته شده است مریض میتواند به داروخانه پس دهد؟ خیر

ایا داروخانه به  من داروی اشتباه داده است؟ بررسی نسخه و فیش و در صورت اثبات ارجاع به نظام پزشکی

دسترسی به خدمت : به صورت حضوری یا تلفنی
 

نمودار گردش کار :
دریافت نمودار
 

        

      

عنوان خدمت : پاسخگویی و رسیدگی به شکایتهای مرتبط با اقلام سلامت محور

شناسه خدمت : 16062248000

شرح خدمت : دریافت شکایتهای شفاهی و کتبی از مردم (مراجعین)،پرسنل، واحدها ، کارکنان ، مدیران و همچنین شکایتهای ارسال شده از طرف نهادهای نظارتی به صورت کتبی یا پست الکترونیک (ضمن ارائه مستندات مربوطه)، پاسخگویی و رسیدگی  به شکایتهای مرتبط با اقلام سلامت محور ،پیگیری شکایتهای ارجاع شده به مراجع قانونی، راهنمایی ارباب رجوع به مسئولان بلافصل جهت رسیدگی، پاسخگویی سریع ، دقیق و قوی به شاکی از طرف مسئولین،دریافت شکایات مردم (مراجعین)

بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایت ها و پیگیری تا اخذ نتیجه به منظور پاسخگویی به شاکی،پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایت واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان، جمع بندی شکایتها در مقاطع سه ماهه و حتی المقدور تجزیه تحلیل علل بروز پیگیری های مستمر پاسخ ها و کارشناسی آنها و ارائه پاسخ مناسب به شاکیان، ارائه راهکار برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مردم، بازنگری اثربخشی و کارآیی فرآنید رسیدگی به شکایتها


نحوه درخواست خدمت: تکمیل فرم مخصوص شکایت توسط شاکی،ثبت شکایت در دبیرخانه و ارجاع آن به معاونت، ارجاع شکایت به ریس اداره مربوطه از طرف معاونت،ارجاع شکایت به کارشناس مربوطه در اداره، بررسی اولیه شکایت توسط کارشناس مربوطه، جمع آوری مستندات مورد نیاز توسط کارشناس، دعوت از متشاکی جهت بررسی موضوع، تشکیل پرونده و طرح آن در مراجع قضایی در صورت وارد بودن شکایت و عدم جلب رضایت شاکی با مذاکره انجام شده با متشاکی، بررسی پرونده توسط مراجع قضایی و اعلام رای نهایی، اعلام رای به شاکی

مسئول ارائه خدمت: خانم مهندس دینکانی

آدرس: قزوین - بلوار آزادگان - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه - معاونت غذا و دارو – معاونت غذا و دارو - طبقه اول - انتهای راهرو - سمت راست

تلفن :33663834-028

مستندات و مدارک مورد نیاز برای خدمت : فرم شکایت-مستندات مرتبط با موضوع شکایت

قوانین و مقررات خدمت: 
- ویرایش سوم آیین نامه تجهیزات پزشکی،
- دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکتهای پخش، توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی،
- دستورالعمل مسئولین فنی تجهیزات پزشکی

مدت زمان ارائه خدمت(به روز) : 2 ماه

ساعات ارائه خدمت : شنبه تا چهارشنبه 8 الی14

تعداد بار مراجعه خدمت: یک بار

هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت: بابت این خدمت هزینه ای دریافت نمی شود.

فهرست استعلام از سایر دستگاه های اجرایی: اداره کل تجهیزات پزشکی، اداره گمرک

سوالات متداول :

1.در صورتی که فروشنده تجهیزات پزشکی از ارائه فاکتور و برگه گارانتی امتناع نمایدچه اقدامی می توان انجام داد؟ در این صورت شکایت خود را در معاونت غذا و دارو مطرح نموده و مدارک لازم را ارائه نمایید تا به شکایت ما رسیدگی شود

2. در صورت شکایت در خصوص عرضه  کالاهای تاریخ گذشته چه اقدامی صورت می پذیرد؟ عرضه کالای تاریخ گذشته تخلف بوده ودر صورت اثبات موضوع بر اساس قوانین و مقررات موجود با متخلف برخورد می گردد.

3.آیا شکایت در مورد قیمت کالای فروخته شده قابل رسیدگی می باشد؟بله ، گرانفروشی تخلف بوده و در صورت اثبات موضوع بر اساس قوانین و مقررات موجود با متخلف برخورد می گردد.
دسترسی به خدمت : حضوری

نمودار گردش کار : پیوست

درج لینک فرم  ثبت شکایات درخصوص خدمت : فرم یکپارچه طراحی شده توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه

درج لینک فرم پیگیری از شکایات ثبت شده: فرم یکپارچه طراحی شده توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه

قابلیت دریافت نظر ارباب رجوع به صورت الکترونیکی در مورد خدمت/زیرخدمت
درج لینک فرم نظر سنجی الکترونیکی از خدمت : نظرسنجی الکترونیکی در پایان/ طی مراحل ارائه خدمت، فرم یکپارچه طراحی شده توسط واحد فناوری اطلاعات دانشگاه

امکان جمع بندی و ارائه گزارش نظرسنجی خدمت/زیرخدمت : از طریق دریافت فایل خروجی اکسل فرم ها

امکان مشاهده نتایج نظرسنجی در خصوص خدمت/زیرخدمت : (فایل اکسل مربوط به نظرسنجی الکترونیکی و حضوری درخصوص خدمت بصورت نمودار هر سه ماه یک بار قابل مشاهده در سایت باشد) صرفا فایل اکسل و داده ها قابل دانبود نباشد بلکه از طریق نمودارهای اکسل نمایش داده شود.


قابلیت تهیه گزارش های تحلیلی متنوع از عملکرد

 متوسط زمان ارائه خدمت( و سایر شاخص های آماری مانند انحارف معیار، توزیع فراوانی و ....) : زمان اعلام شده در فرایند مربوطه از طریق رسم نمودار محاسبه و بصورت فایل pdf باقید زمان محاسبه (مثلا دوره سه ماهه) لینک شود.

لیست شهروندان دریافت کننده خدمات با مدت زمان نامتعارف (3+- انحراف استاندارد بیشتر یا کمتر از میانگین) و تحلیل دلایل آن: به اقتضای ارائه خدمت هر واحد نسبت به تهیه لیست شهروندان با همکاری کارشناس آمار آن واحد اقدام نمایید. (به طور مثال: دانشکده پزشکی، دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی عنوان شود، بیمارستان ها براساس نوع پذیرش اقدام نمایند و ....)

ردگیری دلایل تاخیر در ارائه خدمت: تاخیر در دریافت پاسخ استعلام، تاخیر رسیدگی پرونده در مراجع قضایی

ردگیری دلایل نارضایتی شهروندان از کیفیت خدمت: امکان ردگیری وجود ندارد.

سایر گزارش های تحلیلی : درصورت وجود سایر گزارشات تحلیلی درج شود.


خدماتی که بصورت الکترونیکی  از طریق فرم یا سامانه قابل ارائه می باشد

قابلیت دسترسی به زیر خدمت از پنجره واحد : درخواست به صورت حضوری

قابلیت پذیرش درخواست زیرخدمت به صورت الکترونیکی (بارگذاری مدارک، ثبت مدارک و ...):

درخواست به صورت حضوری

ثبت مشخصات (تکمیل فرم ها)

بارگذاری مدارک: درخواست به صورت حضوری

ثبت مدارک(تایید)

پرداخت الکترونیکی : هزینه ای بایت این خدمت اخذ نمی شود.

قابلیت ارائه رسید الکترونیکی و تعیین زمان صدور پاسخ خدمت/زیرخدمت

ارائه رسید خدمت:

درج زمان صدور پاسخ در رسید:

قابلیت ارائه الکترونیکی کد رهگیری منحصر به فرد در لحظه پذیرش درخواست: شماره ثبت شکایت در دبیرخانه.

قابلیت رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار خدمت/زیرخدمت: این قابلیت وجود ندارد

قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع در مراحل مختلف انجام خدمت : متقاضی می تواند از طریق پست الکترونیکی اداره یا شماره واتساپ 09108954515 با کارشناس مربوطه تعامل نماید.


ارائه پاسخ زیرخدمت به صورت الکترونیکی: این قابلیت وجود ندارد.

نمودار گردش کار :
دریافت نمودار
         

           

عنوان خدمت: پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مرتبط با اقلام سلامت محور

شناسه خدمت: 16062248000

شرح خدمت: شکایات مرتبط با فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، از طریق مراجعه حضوری و یا تلفنیبه اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل انجام می گیرد؛ پس از مطرح نمودن شکایت، فرد بایستی با مراجعه حضوری به کارشناس مربوطه، شکایت کتبی خود را به منظور انجام پیگیری های لازم تنظیم نماید. بازرسی و جمع آوری مستندات لازم، متعاقب شکایت مطرح شده، انجام گرفته و نتایج به دست آمده پس از اعلام به رئیس اداره و تصمیم گیری، در صورت نیاز به منظور انجام رسیدگی و صدور حکم، به دادگاه فرستاده می شود.

مسئول ارائه خدمت:مهندس رامش مهرآیین

نشاني  قزوین - بلوار آزادگان - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه - معاونت غذا و دارو - طبقه دوم - سمت چپ - اتاق اول

تلفن محل كار  028-33663844

شرح وظایف

نظارت بر عطاری ها و مراکز فروش گیاهان دارویی
نظارت برباشگاه های ورزشی
نظارت بر فروش داروهای مکمل در داروخانه ها
بازدید از اماکن عرضه و توزیع فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل
نظارت بر عملکرد واحد های متناظر شبکه های بهداشت و درمان شهرستان
اجرای قوانین و مقررات در خصوص عرضه محصولات طبیعی، سنتی و مکمل
آموزش، اطلاع رسانی و صدور اطلاعیه های لازم جهت بالا بردن
آگاهی عمومی در خصوص محصولات طبیعی، سنتی و مکمل
مستندات و مدارک مورد نیاز برای خدمت: تنظیم شکایت کتبی، ارائه مستندات مربوط به فرآورده مورد شکایت

مدت زمان ارائه خدمت: 3 روز کاری

ساعات ارائه خدمت: ساعات اداری در روزهای کاری هفته

تعداد بار مراجعه خدمت: 2 بار

هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت : این خدمت به صورت رایگان انجام می شود


فهرست استعلام از سایر دستگاه های اجرایی:

 اداره کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل

سؤالات متداول:

شکایات مربوط به چه مواردی به این حوزه ارتباط دارد؟
 1) شکایات مربوط به فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل 2) شکایات مربوط به عرضه مکمل های ورزشی در باشگاه ها 3) شکایات مرتبط با تخلفات عطاری ها

ثبت شکایات مربوط به فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و فعالیت عطاری ها و باشگاه ها به چه صورتی انجام می گیرد؟ در مرحله اول به صورت تلفنی و یا حضوری ثبت می گردد ولی درصورت نیاز به پیگیری های بیشتر، شکایت کتبی تنظیم خواهد شد.
شماره تماس مربوط به ثبت شکایات فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل چیست؟ 33663844
دسترسی به خدمت: ثبت شکایت و پیگیری آن به صورت حضوری و تلفنی صورت می گیرد.

نمودار گردش کار :
دریافت نمودار
 

        

        

        عنوان خدمت: پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مرتبط با اقلام سلامت محور

شناسه خدمت: 16062248000

شرح خدمت:

ابتدا شاکی محصول غذایی با ارائه نمونه یا مدارک مستند موضوع مورد شکایات را بهمراه درخواست کتبی به اداره ارائه و پس از ارجاع درخواست شاکی بهمراه نمونه یا مدارک مرتبط به کارشناس رسیدگی به شکایات ، بررسی و درصورت لزوم بازدید و نمونه برداری انجام گرفته و یا شکوائیه جهت رسیدگی به معاونت غذا ودارو سایر دانشگاههای علوم پزشکی و یا سازمان غذا ودارو ارسال می شود و سپس نتیجه در کمیته رسیدگی به شکایات  مطرح وسپس اقدامات اداری و درصورت لزوم پیگیری قانونی و یا قضایی انجام میگیرد.

مسئول ارائه خدمت: آقای مهندس پیام یزدانی / خانم مهندس رحمانی مهر

مدارک مورد نیاز: درخواست کتبی/نمونه یا مدارک مرتبط با شکوائیه

قوانین و مقررات خدمت:  

سایت سازمان غذا و دارو ایران https://www.fda.gov.ir/

سایت معاونت غذا ودارو دانشگاه https://www.vcdf.qums.ac.ir/

متوسط زمان ارائه خدمت: 15 روز

ساعات ارائه خدمت: ساعت اداری

تعداد بار مراجعه حضوری: دو بار

هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان: ارائه خدمت هزینه ای ندارد

فهرست استعلام از سایر دستگاههای اجرایی: برای ارائه خدمت احتمال استعلام از سازمان غذا ودارو ویا معاونت های غذا ودارو سایر دانشگاههای علوم پزشکی میباشد.

سوالات متداول:

آیا نیاز به مراجعه حضوری متقاضی می باشد ؟
بله – برای ارائه شکوائیه ، نمونه و یا مدارک نمونه شکایتی و همچنین برای دریافت نتیجه اقدامات نیاز به مراجعه حضوری میباشد.
آیا نمونه تقلبی است یا اصل میباشد؟ نمونه پس از بررسی کارشناس یا استعلام از مبادی ذیربط قابل پاسخگویی است
فروشنده کالا همکاری لازم در استرداد کالا را نمی نماید هزینه کالا را چگونه دریافت نمایم؟ این اداره مسئول نظارت برتولید و عرضه محصولات سلامت محور سالم وایمن میباشد و اگر فروشنده  در استرداد کالا و یا وجه با شما همکاری نمی نماید باید از مراجع قانونی دیگری اقدام نمایید.
آیا پیگیری قضایی برای تولید کننده  و عرضه کننده غیرمجاز ویا قاچاق  اعمال می شود؟بله درصورت اثبات و وجود ادله کافی پیگیری میگردد.

دسترسی به خدمت: ارائه نمونه یا مدارک مرتبط با شکوائیه بصورت حضوری و دریافت پاسخ اقدامات انجام شده بصورت حضوری یا تلفنی میباشد.
 

نمودار گردش کار :
دریافت نمودار
 

        

        
        
 


6.0.9.0
گروه دورانV6.0.9.0