عنوان خدمت : انتشار کتاب در حوزه علوم پزشکی
شناسه خدمت : 16052587102
نوع خدمت : الکترونیکی
G2C
شناسنامه خدمت : فرم شناسنامه خدمت
توافق نامه سطح خدمت : فایل توافق نامه
شرح خدمت :
کتاب هایی که جهت بررسی صلاحیت و اخذ مجوز چاپ از طریق اتوماسیون اداری دریافت شده اند، پس از بررسی اولیه توسط رئیس گروه اطلاع رسانی توسط کارشناس برای ارسال به داور آماده میشود. داوران با توجه به حیطه موضوعی کتاب با اخذ صلاحدید و تایید رئیس گروه اطلاع رسانی تعیین میشوند. کتاب در مرحله اول از طریق اتوماسیون برای حداقل دو داور به همراه فرم داوری کتاب ارسال میشود. سپس برای دریافت نظرات داوران در مهلت مقرر پیگیری های تلفنی توسط کارشناس صورت میپذیرد. نظرات دریافت شده پس از بررسی اولیه به صورت بدون نام از طریق اتوماسیون برای مولف ارسال میشود و مهلت انجام اصلاحات تعیین میگردد.
دریافت نسخه اصلاح شده در مهلت مقرر به صورت تلفنی پیگیری میشود. نسخه ویرایش شده پس از بررسی اولیه توسط رئیس گروه اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون به داور ناظر جهت ارزیابی اصلاحات صورت گرفته ارسال میشود. پس از تایید اصلاحات توسط داور ناظر فایل نهایی کتاب به صورت pdf جهت طرح در شورای تالیف و ترجمه آماده سازی میشود.
به منظور تشویق و ترغیب اعضای هیئت علمی، به انتشار آثار ارزنده در حوزه علوم پزشکی ، دانشگاه با توجه به بودجه مصوب و بر اساس قوانین و مقررات موجود اقدام به ارائه تسهیلات ، و اطلاع رسانی مناسب در این راستا نموده است و همواره سعی بر این است که ضمن رعایت قوانین و مقررات ابلاغی و بر اساس رسالت دانشگاه به صورت سالانه عملکرد مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد.
هدف : هدف این است که با افزایش رشد کیفی و کمی کتب منشره دانشگاه ، دسترسی اساتید و دانشجویان به آخرین دستاوردهای علمی آسانتر گردیده و موجبات زیر فراهم گردد:
• کمک به اشاعه وترویج علوم و فنون در زمینه های مختلف به ویژه علوم پزشکی.
• کمک به افزایش دانش اعضای هیئت علمی، دانشجویان و اندیشمندان ، سایر افراد جامعه
کتاب هایی که جهت اخذ مجوز چاپ برای طرح در شورای تالیف و ترجمه ارسال میشوند، پیش از ارائه در شورا در سامانه مداد از حیث تکراری نبودن استعلام میشوند. اطلاعات کتابشناختی و مولفین در این سامانه ملی درج شده و پس از چند ساعت نتیجه استعلام بررسی میشود. در صورت تکراری نبودن، کتاب وارد مرحله داوری پیش از چاپ میشود.
کتاب هایی که انتشارات دانشگاه علوم پزشکی قزوین شابک و فیپای آنها را اخذ نموده و چاپ کرده است، در سامانه ملی مداد ثبت میشوند. به این صورت که اطلاعات کتابشناختی کامل کتاب و اطلاعات هویتی و پژوهشی مولفین در این سامانه ثبت میشود. گزارشات این ثبت ها در مستندات برنامه عملیاتی واحد مدیریت انتشارات بازتاب میشود.
مراحل فرآیند چاپ کتب:
درخواست چاپ تا اتمام داوری اولیه
اصلاحات کتاب تا داوری نهایی
تایید داور ناظر تا تصویب چاپ کتاب
تصویب کتاب تا اخذ شابک
اخذ شابک تا اخذ فیپا
اخذ مجوزها تا زمان چاپ
مراحل فرآیند امتیازدهی کتب:
دریافت درخواست تا انتقال به شورا تالیف و ترجمه
اخذ نظر و امتیازات شورا تا جمع بندی نهایی امتیازات
تعدیل امتیازات نهایی تا اعلام امتیاز به درخواست کننده
مسئول ارائه خدمت:
آیسا ملکی
کارشناس اطلاع رسانی پزشکی
قزوین، بلوار شهید بهشتی، کوچه مودت، فرعی اول، معاونت تحقیقات و فناوری- طبقه اول اتاق 105
028-33337006 داخلی 2658
مستندات و مدارک مورد نیاز برای خدمت :
فایل word و pdf کتاب نویسنده
درصورت ترجمه بودن کتاب ، نویسنده مکلف است مستندی مبنی بر رضایت نویسنده اصلی کتاب ارائه دهد.
قوانین و مقررات خدمت:
راهنمای نگارش کتاب
راهنمای کشوری اخلاق در انتشار آثار پژوهشی
دستورالعمل تألیف و ترجمه دانشگاه علوم پزشکی قزوین
راهنمای نگارش
فرم داوری کتاب
شیوه نامه امتیاز دهی به کتاب
مدت زمان ارائه خدمت(به روز) :
فرآیند چاپ کتب:
از زمان درخواست چاپ تا اتمام داوری اولیه 14 روز
از دریافت اصلاحات کتاب تا داوری نهایی 7 روز
از زمان تایید داور ناظر تا تصویب چاپ کتاب: وابسته به تاریخ برگزاری شورای تالیف و ترجمه
از زمان تصویب کتاب تا اخذ شابک 1 روز
از زمان اخذ شابک تا اخذ فیپا: وابسته به سازمان اسناد و کتابخانه ملی حدودا 14 روز
از زمان اخذ مجوزها تا زمان چاپ: وابسته به سرعت تحویل کتاب از سوی چاپخانه حدودا 1 ماه
فرآیند امتیازدهی کتب:
از زمان دریافت درخواست تا انتقال به شورا تالیف و ترجمه: وابسته به تاریخ برگزاری شورا (هر دو ماه یکبار)
از زمان اخذ نظر و امتیازات شورا تا جمع بندی نهایی امتیازات: 1 روز
از زمان تعدیل امتیازات نهایی تا اعلام امتیاز به درخواست کننده: 2 روز
ساعات ارائه خدمت : از شنبه تا چهارشنبه در ساعات کاری
تعداد بار مراجعه خدمت: نیازی به مراجعه حضوری نیست همه فرآیندها از طریق اتوماسیون و پیگیری تلفنی قابل انجام است.
هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت: انجام فرآیندها بدون اخذ هزینه میباشد.
نمودار گردش کار
-فرآیند پذیرش چاپ کتاب
- فرآیند ثبت فیپا و شابک
- فرآیند امتیازدهی به کتب چاپ شده
قابلیت دسترسی به زیر خدمت :
از طریق اتوماسیون اداری و پست الکترونیک دانشگاه
قابلیت ارائه الکترونیکی کد رهگیری منحصر به فرد در لحظه پذیرش درخواست: رهگیری ها از طریق شماره نامه های درخواست کنندگان قابل انجام است.
قابلیت رهگیری الکترونیکی مراحل گردش کار خدمت/زیرخدمت: رهگیری ها از طریق شماره نامه های درخواست کنندگان و پست الکترونیک قابل انجام است.
قابلیت تعامل الکترونیکی با ارباب رجوع در مراحل مختلف انجام خدمت : رهگیری ها از طریق شماره نامه های درخواست کنندگان قابل انجام است.
ارائه پاسخ زیرخدمت به صورت الکترونیکی: از طریق اتوماسیون اداری در چارچوب سلسله مراتب انجام میگیرد.