موسسه تایمز (www.timeshighereducation.com) یکی از معتبرترین موسسات جهانی رتبه بندی دانشگاه ها اعم از علوم پزشکی و فنی مهندسی می باشد که اخذ رتبه مناسب از این موسسه مزایای بسیاری از جمله، اقبال بیشتر دانشجویان خارجی، اساتید داخلی _خارجی برای تحصیل در دانشگاه و همکاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی خواهد داشت و همچنین زمینه مناسب برای برقراری ارتباطات علمی، همچون برگزاری همایش ها، تبادل استاد _ دانشجو و پژوهش های مشترک با سایر دانشگاه های خارجی معتبر، ارتباط با صنعت و تولید استارت آپ های مرتبط را فراهم می نماید.

 در این راستا واحد امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قزوین اقدام به ثبت نام در موسسه تایمز در سال جاری میلادی نموده و برای اولین بار در این موسسه مورد رتبه بندی قرار گرفته است. در این مقطع در رتبه بندی

شایان ذکر است که بر اساس آخرین رتبه بندی تایمز که در تاریخ 12 اکتبر 2022 منتشر گردید و تا سال آینده میلادی معتبر می باشد، 1799 دانشگاه از 104 کشور شرکت داده شده اند و دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق به کسب رتبه (500_401) در بین کل دانشگاه های شرکت کننده جهان در این سیستم رتبه بندی شده و در بین دانشگاه های علوم پزشکی قطب شش، دانشگاه های علوم پزشکی اراک و قم رتبه ای مشابه دانشگاه علوم پزشکی قزوین اخذ نموده اند و سایر دانشگاه ها و دانشکده های  قطب 6 یا در این رتبه بندی شرکت ننموده یا رتبه های بالاتری را دریافت کرده اند.

در این مقطع رتبه بندی By Subject دانشگاه ها نیز انجام شده که در آن موسسات آموزش عالی در یازده زیرگروه اصلی شامل هنر و علوم انسانی، بازرگانی و اقتصاد، آموزش، حقوق، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، مهندسی، علوم بالینی و حوزه سلامت، علوم زیستی، علوم فیزیکی، و روانشناسی تقسیم بندی و ارزیابی شده اند. برای مثال، دانشگاه صنعتی شریف امسال در چهار گروه مهندسی و تکنولوژی، علوم فیزیکی، بازرگانی و اقتصاد و علوم کامپیوتر موفق به دریافت رتبه شده است. و دانشگاه قزوین نیز در گروه موضوعی علوم بالینی و بهداشتی موفق به کسب جایگاه 251-300 در بین 1001 دانشگاه مورد بررسی، قرار گرفته است.

شایان ذکر است که مقام اول دانشگاه های علوم پزشکی جهان در رتبه بندی تایمز توسط دانشگاه Oxford و رتبه های دوم و سوم به ترتیب توسط دانشگاه های Cambridge و Harvard  اخذ شده است.

untitled-1.jpg


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0