اطلاعات شخصي
سن : 
تحصيلات : 

1-هنگامی که اشتباهی رخ میدهد پیش از اینکه بیمار را تحت تاثیر قرار دهد، کشف و تصحیح می شود. این قبیل موارد زیاد گزارش می شوند. (near missed)

2-هنگامی که اشتباهی رخ میدهد اما آن اشتباه به بیمار صدمه نمیزند، این قبیل موارد زیاد گزارش میشوند.

3-هنگامی که اشتباهی رخ میدهد که میتواند منجر به آسیب زدن به بیمار شود، این قبیل موارد زیاد گزارش میشوند. (sentinel event)

4-شانس و اقبال تاثیری در بروز اتفاقات جدی تر ندارد.

5-ایمنی بیمار هیچوقت برای کارهای بیشتر فدا نمیشود

6-در این واحد مشکلات مربوط به ایمنی بیمار وجود ندارد.

7-سیستم ها و رویه های موجود در این واحد در جلوگیری از بروز خطا به خوبی عمل میکنند.

8-سرپرستار این واحد هنگامی که مشاهده میکند کاری بر طبق رویه های ایمنی بیمار انجام گرفته از کارکنان تشکر کرده و از آنان تمجید می کند.

9-سرپرستار این واحد به طور جدی به پیشنهادات کارکنان برای بهبود ایمنی بیمار توجه میکند.

10-حتی زمانی که فشار کار زیاد می شود، سرپرستار از ما میخواهد کار را به صورت کامل انجام دهیم به عبارتی (میانبر نزنیم).

11-سرپرستار این واحد از مشکلات مربوط به امنیت بیمار چشم پوشی نمی کند.

12-کارکنان این واحد فعالانه کارهای مختلفی را به منظور بهبود ایمنی بیمار انجام میدهند.

13-در اینجا اشتباهات منجر به ایجاد تغییرات مثبت میشود.

14-پس از آنکه به منظور بهبود ایمنی تغییراتی ایجاد کردیم، اثربخشی تغییرات را مورد ارزیابی قرار میدهیم.

15-کارکنان در این واحد از یکدیگر حمایت میکنند.

16-زمانی که نیاز به انجام دادن کار زیاد است، همگی به عنوان یک تیم دور هم جمع میشویم تا به کمک هم آن را انجام دهیم.

17-در این واحد کارکنان با احترام با یکدیگر برخورد میکنند.

18-زمانی که یک قسمت در این واحد با کار زیادی روبرو میشود، سایر قسمت های واحد به کمکش می شتابند.

19-کارکنان در صورت مشاهده عملی که ممکن است برای بیمار ایجاد مشکل کند، آزادانه و با صراحت لب به سخن می گشایند.

20-کارکنان میتوانند ارائه اقدامات و تصمیمات مسئولین را مورد پرسش قرار دهند.

21-کارکنان زمانی که احساس میکنند اقدامی میتواند ایمنی بیمار را به مخاطره بیاندازد، از تذکر دادن و جویا شدن دلیل انجام آن هراس ندارند.

22-به ما درباره تغییراتی که بر اساس گزارش های حوادث ناخواسته صورت می پذیرد، بازخورد داده می شود.

23-ما از خطاهایی که در این واحد اتفاق می افتد مطلع هستیم.

24-در این واحد، ما در رابطه با راه های مقابله با وقوع مجدد خطا به بحث می نشینیم.

25-کارکنان می دانند اشتباهاتشان سبب تغییر طرز فکر درباره ایشان نمی شود.

26-وقتی حادثه ای گزارش میشود احساس میشود که بیشتر در مورد مسئله نوشته میشود تا شخص.

27-نگرانی در خصوص ثبت اشتباهات در پرونده شغلی برای کارکنان و جود ندارد.

28-تعداد کارکنان برای انجام کار کافی میباشد.

29-کارکنان در این واحد بیش از زمان ایده ال کار نمی کنند.

30-ما از کارکنان موقت (ساعتی) بیش از حد استاندارد ایده ال برای مراقبت از بیمار استفاده نمی کنیم.

31-ما در وضعیتی کار نمی کنیم که مجبور شویم حجم زیادی از کار را با سرعت بسیار زیاد انجام دهیم.

32-رئیس بیمارستان جو کاری را به وجود آورده که ایمنی بیمار را ارتقاء می بخشد.

33-اقدامات رئیس بیمارستان نشان میدهد مسئله ایمنی بیمار در بیمارستان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و جزء اولویت هاست.

34-رئیس بیمارستان همیشه به مسئله ایمنی بیمار توجه نشان میدهد و این موضوع فقط مربوط به زمان پس از رخ دادن حادثه ناخواسته نمی باشد.

35-واحدهای بیمارستان با یکدیگر به خوبی هماهنگ هستند.

36-همکاری خوبی بین واحدهایی که نیاز به کار یکدیگر دارند وجود دارد.

37-کار کردن با کارکنان سایر بخش ها برایمان خوشایند است.

38-واحدهای بیمارستانی به منظور فراهم کردن بهترین مراقبت برای بیمار به خوبی با یکدیگر کار می کنند.

39-در هنگام جابجایی بیماران از واحدی به واحد دیگر هیچ موردی از اطلاعات بیمار از قلم نمی افتد.

40-اطلاعات مهم در مورد مراقبت از بیمار به هنگام تغییر شیفت از دست نمیرود (گم نمیشود).

41-اغلب در مبادله اطلاعات بین بخش های بیمارستانی مشکلی به وجود نمی آید.

42-تغییر شیفت کارکنان در این بیمارستان برای بیماران ایجاد مشکل نمیکند.

43-به طور کلی وضعیت ایمنی بیمار در این بیمارستان مناسب است.

44-طی یکسال گذشته در بخش / واحد شما تمام موارد گزارش وقایع ناخواسته تکمیل و ارسال شده است.

ارسال


6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0