این دفتر در طبقه همکف ساختمان مدیریت واقع شده است . مدیریت همه جانبه بر ارائه خدمات پرستاری با کیفیت از طریق طراحی فرایندهای کلیدی پرستاری و چک لیستهای کنترل و ارزیابی در دفتر پرستاری به صورت کار گروهی انجام میشود.
پرسنل دفتر پرستاری شامل مدیر پرستاری، سوپروایزران (بالینی، آموزشی، و کنترل عفونت) ، سرپرستاران و منشی میباشند. همچنین دفتر پرستاری از سرپرستاران واستاف بخشها در برخی شیفتها به عنوان سوپروایزر استفاده مینماید.
فرایندهای اساسی مدیریت پرستاری عبارتند از:
- مدیریت ارزیابی (کنترل و نظارت)
- مدیریت آموزشی
- مدیریت ارزشیابی
- مدیریت نیروی انسانی
- مدیریت برنامه ریزی
دفتر پرستاری از طریق سوپروایزران، بر اساس برنامه از پیش تدوین شده در جهت ارائه خدمات پرستاری باکیفیت، واحدهای مختلف درمانی ،بخشها و درمانگاهها را نظارت کرده و نتایج را کتباً به واحدهای مربوطه اعلام و بازخورد مناسب را ارائه مینماید.
نیازهای آموزشی کارکنان پرستای بر اساس این ارزیابیها و همچنین از طریق فرمهای PDP تعیین و دورههای آموزشی مدون به صورت درون سازمانی و برون سازمانی جهت توانمندسازی کارکنان برنامه ریزی و اجرا میگردد.
کلیه پرسنل جدیدالورود پرستاری در بدو ورود از طریق کلاسها و کارگاههای آموزشی به صورت عمومی و تخصصی با مسئولیت و مقررات عمومی بیمارستان و پرستاری آشنا شده و در برنامه مدون اموزش القایی و آشناسازی در بخش خود قرار میگیرند.
آزمون توانمندی پرسنل جدیدالورود توسط سوپروایزر آموزشی یک ماه پس ازورود به بخشها انجام می شود